Untuk Posting Terkini Sila 'Scroll' Ke Bawah

Ingin Menyambung Diploma di Kolej Islam Unik, Daftar di sini

Kolej Dar Al Hikmah menawarkan : Diploma Psikologi, Diploma Kaunseling, Diploma Syariah, Diploma Usuluddin, Diploma Perakaunan, Diploma Muamalat, Sijil Pra Sekolah, Pertanyaan & Memohon klik http://www.hikmah.edu.my/test/e-mohon.php HUBUNGI 013-268 8283 (Pn.SaLeHa)

19 Januari 2010

Dah Lama

Dah Lama tidak menulis.....

Hari ni nak ajak pembaca blog nie merenung-renung tentang halangan yang akhirnya boleh membawa kita untuk berjaya .

Sahabat semua,

Mungkin satu kebiasaan bagi kita apabila ingin mengejar sesuatu impian, kita akan mendapat banyak halangan. Orang akan berkata tidak, dan semua perkara tidak menjadi seperti yang dirancangkan. Jangan biarkan ianya mengubah momentum dan semangat anda.

Cuba ambil contoh George Lucas. Ramai yang tidak tahu pada mulanya George memujuk Marvel Comics untuk membuat filem tentang FlashGordon, dan mereka langsung tidak ambil peduli. Dan akhirnya, setelah berkali-kali permintaannya ditolak, beliau membuat Star Wars. Daripada halangan tersebut, beliau mengeluarkan produk yangmenghasilkan berbillion US dollar, daripada filem, video games sehinggalah kepada pakaian. Seluruh dunia tergilakan aksi StarWars! Inilah hasilnya selepas matlamat utamanya ditolak.

Jangan ambil hati apabila gagal. Anda mempunyai misi anda sendiri, matlamat dan impian yang jelas. Jangan biarkan orang lain yangmenolak permintaan anda untuk melemahkan semangat anda.

Anda perlu fokus dan teruskan. Anda mempunyai sasaran dan anda mesti capai walaupun halangan menunggu. Ingat, selepas gagal kali pertama anda pelajari daripada kelemahan itu dan perbaiki untuk masa akan datang.

Apabila seseorang berkata tidak kepada anda, tanya kepada diri anda apa yang boleh anda pelajari daripadanya. Apa perubahan yang perlu supaya mereka berkata ya kepada anda. Anda perlu keluar dan dapatkan maklum balas. Dari situ anda tahu mana yang boleh berhasil, ."SESEORANG YANG TAKUT UNTUK MEMBUAT KESILAPAN TIDAK AKAN MENEMUISESUATU YANG MENAKJUBKAN!"

Pastinya ada sesuatu yang hebat berlaku dalam hidup kita daripada kesilapan yang kita pernah buat. Tiada yang sempurna dalam hidup ini. Anda perlu membuat kesilapan dan teruskan kehidupan. Tiada seorang pun yangberjaya pada hari ini yang tidak pernah buat kesilapan.

Kekalahan adalah salah satu dari strategi kemenangan. Kekalahan adalah sesuatu yang ditakuti oleh orang yang gagal. Untuk menang, anda perlu kalah sekali sekala. Ianya menjadi pengalaman dan memberikan anda satu motivasi. Ia menunjukkan mana yang kurang dan bagaimana untuk anda perbaikinya. Pasukan yang menang sesuatu pertandingan tidak menang semua perlawanan.

Dalam kehidupan untuk menjadi insan berjaya anda akan selalu diuji, anda anda perlu tangkas dan berani menghadapi cabaran.

Ingat, orang yang berhenti tidak akan maju ke depan.

Tiada ulasan: