Untuk Posting Terkini Sila 'Scroll' Ke Bawah

Ingin Menyambung Diploma di Kolej Islam Unik, Daftar di sini

Kolej Dar Al Hikmah menawarkan : Diploma Psikologi, Diploma Kaunseling, Diploma Syariah, Diploma Usuluddin, Diploma Perakaunan, Diploma Muamalat, Sijil Pra Sekolah, Pertanyaan & Memohon klik http://www.hikmah.edu.my/test/e-mohon.php HUBUNGI 013-268 8283 (Pn.SaLeHa)

07 Mei 2010

NAK......

Salam ,

Ada pelajar bertanya kan saya , " puan, sekarang ni blog puan dah selalu tak update".....alamak ! saya terfikir dan terbenam imaginasi masuk ke dlam neuron otak saya....

Macam2 rasa ada.....malu, segan, malas , kesian (kat pembaca blog saya).....

Saya akui , saya mmg bercuti 2 bulan , bukan saja bercuti kerja sebab bersalin tetapi juga bercuti duduk depan komputer masa pantang, itu pun curi sikit2 masa dah larat duduk tapi hanya sebentar tak sampai 6 minit setengah terus bangun....

Sekarang lepas bercuti (n baru 3 minggu masuk kerja), saya hanya ada 4 posting kot seingat saya.....

Jawapan saya kepada pelajar itu, saya sibuk ke sana sini...(mudah saja, jom kita menyanyi ke sana sini jom bergembira mudah saja)....kalau nyanyi macam ni (mudah saja zikir ini, agar hati ingat Allah di sana sini di sini sana)....ini lagu iklan celcom...isyh apa saya merepek ni....

Saya beritahu pelajar tu, selepas saya bercuti dalam masa 3 minggu ni saya ada banyak tempat nak pergi, pertama ke agrotek Hulu Langat (teman pensyarah pengajian Islam dan bahasa Arab yang manja dengan saya (hehehe) menyuruh saya menemani mereka atau tunjuk jalan sebab saya jer tahu tempat tu maka di ajak pergi tunjuk tempat untuk buat program mukhayyam lughawi untuk pelajar .

Kemudian saya ke OUM bincang pasal degree in psychology untuk pelajar KDH transfer kredit ke sana ...insyaAllah bakal membuahkan hasil (tapi pelajar ni suh saya pergi bincang kat UM , UPM, UKM ....isyh banyak pulak saya nak pergi....saya kata kalau nak suruh saya pergi semua tu bincang , saya kata kena ada 1000 pelajar kat KDH...hehehehe....baru saya buat...

Saya juga ke USIM untuk degree in councelling tapi nampak macam sukar sedikit....

Walhasil saya jugak seperti dia , hari2 buka blog saya ....mana tahu ada org masuk entry saya dan tuliskan entry ...hehehhe...macamni kena cari PA buat blog pulak lah....

Apapun sejak menjatuhkan jawatan satu lagi saya dilantik untuk jadi acting jawatan lain pulak,.,...maka saya harus berkecimpung dengan kerja2 teknikal yg mmg saya tak suka sejak sekolah, sebab saya suka kerja yang interaction dengan orang (pemasaran....dah lama jugak saya tinggalkan , just serve client sikit2 j)....

Kenapa saya tak suka, saya tak suka buat kerja yang kecik2 nie....contoh kena check satu2, fotostat, print, stapler, punch dan sebagainya .....

Saya juga terpaksa berebut untuk hantar artikel ke AKK (nak terbit dalam jurnal)....bila nak menulis (saya kira sempat kot sebab nak buat book review jer) tajuk buku saya nak review pasal cara otak berfikir ....best buku ni , kalau dah siap saya buat entry dalam blog saya....

Ada dua artikel saya yang tak siap , satu pasal informal learning (menurut suami saya menarik untuk ditulis dan satu lagi tajuk peranan ibubapa di dalam personaliti remaja (menurut suami saya tak de poin sangat artikel ni ....yang kalau dia tak kritik tentu saya dah edit dan hantar, berbanding artikel informal tajuk best poin best cuma nak duduk menaip dan buka buku masih takde masa lagi).......apapun saya akan berusaha sebagaimana ulama2 dulu menulis.....tapi mereka mengorbankan malam untuk menulis buku, tapi saya korbankan malam untuk rehatkan badan kerana jika tak cukup tidur 5 jam badan saya letih lesu dan lemah.....)

Apapun saya akan cuba bahagikan masa dengan baik 24 jam ini (untuk diri saya, suami, mak ayah, anak2, adik beradik, adik beradik suami, nenek suami, pelajar, staf KDH dan masyarakat semuanya).....supaya bila saya mati saya ada 3 bekal untuk dibawa....

1. ilmu manfaat
2. sedekah jariah
3. Doa daripada anak2 saya (anak2 soleh & solehah )masa saya dalam kubur sejahtera dan bercahaya hendaknya.....

" Ya Allah, jadikan anak2 ku penyejuk di mataku penawar di hatiku.....jadikan mereka orang2 yang berjaya di dunia akhirat , di bidang yang mereka ceburi, jauhi hindari mereka dari dosa2 kecil dan besar, pengaruh buruk dan terkutuk yang engkau tidak redhai....Jadikan Husin Syirazi, Hasan Masyhadi, Zahra Shirini, Haura Fatimi...anak2 yang cantik akhlaknya, berbudi bahasa dan menghormati orang2 tua...biar ke mana saja mereka pergi,,,,peribadi mereka adalah Al-Quran dan sunnah nabi Mu......ameennnnnnn......"

Sekian, amin.....

Tiada ulasan: