Untuk Posting Terkini Sila 'Scroll' Ke Bawah

Ingin Menyambung Diploma di Kolej Islam Unik, Daftar di sini

Kolej Dar Al Hikmah menawarkan : Diploma Psikologi, Diploma Kaunseling, Diploma Syariah, Diploma Usuluddin, Diploma Perakaunan, Diploma Muamalat, Sijil Pra Sekolah, Pertanyaan & Memohon klik http://www.hikmah.edu.my/test/e-mohon.php HUBUNGI 013-268 8283 (Pn.SaLeHa)

19 Mei 2010

Bot ini




Di dalam bot yang kecil ini
aku diajar mengenal erti diri
lautan ku tidak luas
hanya sekecil cuma

namun jiwa ku di dalam bot ini
harus besar nampaknya
Jika tidak gelora besar
tak mampu bertahan
kerana bot ini kecil

Di dalam bot ini ada seorang pejuang
matanya besar garang
jiwanya besar mendalam
hati nya tabah menikam
dengan kuatnya diri
bot kami tetap belayar

Bot ini selalu bocor
tampalannya adalah kain kami
kami koyakkan untuk menampalnya
Bot ini....
Sudah buruk sudah lama
Tapi pernah menolong di waktu susah
pernah menumpangkan aku
dengan barang-barang ku yang banyak

Pernah dulu aku tiada bertempat berteduh
Barang ku dicampak-campak
Diri pernah gundah gulana
Waktu itu bot ini
ditiup angin
mendekati aku memberi ku perlindungan

Tapi ....



Maafkan aku bot
Aku terpaksa belayar lagi mencari bot yang baru
BUkan tidak mengenang jasa
Bukan lupa budi pernah ditaburkan
Aku harus menampung diri ku lagi

Perlu mencari bot yang lain
Mungkin lebih selamat
Aku tetap takut
Takut pada ujian
walau apapun bot yang aku naiki
Aku tahu gelora tetap datang

Tuhan bantu aku dan bot ini
Jangan karamkan kami !



Tiada ulasan: