Untuk Posting Terkini Sila 'Scroll' Ke Bawah

Ingin Menyambung Diploma di Kolej Islam Unik, Daftar di sini

Kolej Dar Al Hikmah menawarkan : Diploma Psikologi, Diploma Kaunseling, Diploma Syariah, Diploma Usuluddin, Diploma Perakaunan, Diploma Muamalat, Sijil Pra Sekolah, Pertanyaan & Memohon klik http://www.hikmah.edu.my/test/e-mohon.php HUBUNGI 013-268 8283 (Pn.SaLeHa)

08 Mac 2011

Hari Wanita Sedunia

Salam semuanya....

Hari ini 8/3/2011.....dalam radio IKIM.FM saya terdengar DJ dan tetamu yang membincangkan tentang ekonomi Islam asyik memberi ucapan SELAMAT HARI WANITA SEDUNIA...

Masa mereka wish melalui corong radio tu saya rasa nak mengucapkan benda yang sama kepada wanita lain dalam blog saya dan facebook saya. Tetapi, Alhamdulillah memberi fikiran saya berlegar di dalam kereta tadi...dari mana dapat Hari Wanita sedunia, siapa pengasasnya, macamna boleh ada hari wanita dan sebagainya lah yang terfikir. Maka terus keluar dari kepala saya, ok , sampai ofis nak google "history of international women day"...dan search dan akhirnya keluar jawapan yang saya nak. Alhamdulillah.

Memang ianya dari Barat, tak disangka lagi seperti juga Hari Ibu, Hari Valentine dan Hari Bapa dan apa saja hari yang telah dicipta oleh Barat ( ajaran yang bercanggah dan bertentangan dengan Islam). Nauzubillah min zalik.

Sejarah Hari Wanita ini telah bermula di Negara Barat klik sini. Bermula di negara Jerman (Socialist) yang merasakan wanita patut dirai . Yang lebih menyedihkan lagi Hari Wanita ini bermula atau diasaskan oleh Socialist German, Clara Zetkin. Lepas tu tahun berikutnya barulah mereka suruh Lenin isytiharkan hari wanita itu cuti 8 mac setiap tahun.
Lihat , adakah kamu semua boleh terima perayaan yang tidak dan bukan berasas dari Islam, sedangkan Maulid RAsul dikatakan bidaah ...inikan pula perayaan dari agama lain u all nak sambut...huhhh..maaf nak pakai ayat marah sangat ni...PERGI JAHANAM lah.....
Sebab tu Nabi dah berpesan :

لَتَتَّبِعُنَّ سَنَنَ مَنْ قَبْلَكُمْ شِبْرًا بِشِبْرٍ وَذِرَاعًا بِذِرَاعٍ حَتَّى لَوْ سَلَكُوا
جُحْرَ ضَبٍّ لَسَلَكْتُمُوهُ قُلْنَا يَا رَسُولَ اللَّهِ الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى قَالَ فَمَنْ
“Kamu akan mengikuti perilaku orang-orang sebelum kamu sejengkal demi sejengkal dan sehasta demi sehasta, sehingga kalau mereka masuk ke lubang biawak pun kamu ikut memasukinya.” Para sahabat lantas bertanya, "Apakah yang anda maksud orang-orang Yahudi dan Nasrani, ya Rasulullah?" Beliau menjawab, "Siapa lagi (kalau bukan mereka)?" (HR Bukhary) .
Faham ker maksud hadis di atas tu....itu semua Nabi nak cakap yang kita umat Islam ni suka sangat ikut mereka (Yahudi dan NAsrani)...memanglah kalau cakap pasal Palestin semua orang benci kat YAhudi, tapi bagaimana u all nak express kebencian tu. Senang saja....jangan ikut mereka, ini kalau dalam bilik pun letak gambar artis tak pakai tudung seksi, profile picture facebook gambar artis yang dah tahu dia tu kristian (tak cakap yer student yang bercinta dengan Kristian lagi), kenapa semua nak ikut jejak orang bukan Islam yang nak menghancurkan Islam buat apa kita nak terang2 ikut (SAYA SANGAT MARAH NI)
Jadi Bagusnya menjadi mukmin sejati yang akalnya sentiasa berfikir dan hatinya berzikir dan hidupnya sentiasa kerana Allah.
PS: Radio IKIM , radio pilihan utama anda ....oh tidak akan menjadi pilihan ku kenapa kajian yang tepenting ni pun tak boleh buat ker? Come on lah ....be yourself in Islamic identity don't just follow them. How u as Islamic medium can spread this wrong message. Leave it and JAKIM try to make ur own day ...Women day, Men DAy , LAbor Day...plz create ur own....and what bases on u want to do it...for example , buat hari wanita smepena hari kelahiran Fatimah Zahra anakanda Nabi, atau Hari Khadijah Sedunia sempena Hari Lahir Sy Khadijah....
Oh takkan benda macam ni .......ermmmmm....Fikirlah lah dan buat lah ....jangan meeting benda yang membosankan dan kurang berfaedah !

Tiada ulasan: