Untuk Posting Terkini Sila 'Scroll' Ke Bawah

Ingin Menyambung Diploma di Kolej Islam Unik, Daftar di sini

Kolej Dar Al Hikmah menawarkan : Diploma Psikologi, Diploma Kaunseling, Diploma Syariah, Diploma Usuluddin, Diploma Perakaunan, Diploma Muamalat, Sijil Pra Sekolah, Pertanyaan & Memohon klik http://www.hikmah.edu.my/test/e-mohon.php HUBUNGI 013-268 8283 (Pn.SaLeHa)

11 Mac 2011

Olimpik 2012

Salam Jumaat semuanya.

Dan hari ini juga terjadi Tsunami di Jepun. Doakan agar mereka yang tidak berdosa dan yang Muslim jika mati mati dalam Syahid jika hidup terus mendapat Ni'mat dan tahu rasa bersyukur.

Memang kadang2 bencana Allah menimpa ada suka dan duka , ada hikmahnya yang Tuhan ingin ingatkan kepada kita semua di negara lain juga.

Masa Tsunami yang dulu tu hari Khamis malam Jumaat juga kan?

Dan jangan lupa Hari Akhirat itu Hari Jumaat.

Saya pernah bersembang dengan anak saya Husin tentang hari Jumaat, saya katakan padanya hari Jumaat adalah Sayyidul Ayyam maksudnya Ketua segala hari2.....

Dia tanya kenapa dia jadi ketua mama?

Sebab segala kejadian yang penting berlaku pada hari Jumaat?

Soalan dia seterusnya kenapa hari Jumaat?
Jawapan saya sebab dia ketua? ,.....dan soalan itu berulang2 ulang ...hihihi

Semoga kita semua selamat.

Oklah, pada hari Jumaat ini saya nak membawa kepada pembaca entri saya ke Sukan Olimpik 2012.

Ada benda yang saya tak suka, dan mungkin orang lain pun tak suka. Tentang Logo sukan olimpik 2012 di London dan maskotnya.

Cerita logo dulu,

Nampak tak logo di atas.....apa yang anda tak setuju dengan saya, warna? bentuk? Tulisan ?

Kalau sesiapa yang benci Zionis, atau berjuang untuk Palestin, maka dia akan nampak tulisan itu seperti Z - 2, I = 1, 0=o dan 2 yang kat bawah macam N...jadi lah ZION atau 2012....

Siapa yang tak nampak tu maksudnya ada masalah dengan persepsi kedalaman atau luaran anda. Better check dengan doktor.





Cerita Maskot:
Maskot dia tak BEST kan? MAcam muka DAjal jer....(persepsi saya pula).

Tapi laporan berita ni cakap Cute and cuddly....huhh , menyampah jer saya tengok. Nama dia Wenlock and Mandeville—sempena nama dua bandar kecil di England.

Penganjur Olimpik ditanya takut2 maskot pun ada kontroversi tapi diorang kata :"that focus groups of kids were heavily involved in their creation. "The children told us a number of things. They weren't that sold on furry animals and they actually wanted a story," Olympic committee chairman Sebastian Coe told the BBC. "Youngsters will be able to make a case for the mascots coming to their school if they've done something that is inspired by the Games. It's a way of engaging in a fun way."

fuhh....ayat dia memang saya tak boleh terima, nak fun fun banyak lagi cara nyer....

ps: sapa2 yang minat sukan tu tengok2 juga lah apa2 yang perlu, macam jersi baju ker...kot kot ada lambang yang tak patut....ini main pakai jer....kalau bola tu minat sangat tengok kot2 dapat banyak pahala lebih baik tgk ...hihihi....

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

cara mereka nak rosakkn budak2..teruk betul..

Unknown berkata...

Salam tanpa nama:

Mmg dari dulu sampai sekrang setiap apa yang dari Barat mereka ingin merosakkan Umat Islam (penjajahan budaya) itu adlah lebih berkesan kepada mereka dari peperangan.

Sikit2 lama2 kita ikut juga cara hidup mereka.

Tq atas perkongsian dan komen

Salam ukhuwah.

Pn Saleha