Untuk Posting Terkini Sila 'Scroll' Ke Bawah

Ingin Menyambung Diploma di Kolej Islam Unik, Daftar di sini

Kolej Dar Al Hikmah menawarkan : Diploma Psikologi, Diploma Kaunseling, Diploma Syariah, Diploma Usuluddin, Diploma Perakaunan, Diploma Muamalat, Sijil Pra Sekolah, Pertanyaan & Memohon klik http://www.hikmah.edu.my/test/e-mohon.php HUBUNGI 013-268 8283 (Pn.SaLeHa)

03 Mac 2011

Tenang Hati

Memang orang sentiasa akan sebut tenang hati,,,,ada tak orang sebut tenang kepala atau tenang otak....

Maka , jika kita tidak tenang maka hati itu perlu kita beri ubatnya.
Dan hati saya betul2 parah kerana saya sudah tidak tenang....Have to check back all my duties toward God....

Sebab saya sayangkan Allah, kami cinta Allah kami cinta Nabi kami takut Allah kami ikut Nabi....lagu ni kita nyanyi masa kecil2 dulu....

Dulu masa di UIA di Matrik UIA Petaling JAya....hari2 rasa tenang....masa tu rasa dekat saja dan sentiasa bersama Tuhan...God awareness boleh rasa di mana2...sewaktu berjalan, sewaktu naik bas....semuanya ada Tuhan bersama.

Oh Tuhan, bolehkan aku merasa kembali ketenangan dan kedamaian itu....?

Nah, bila tidak rasa Bertuhan itukan betul2 sakit sebenarnya. Kita mengaku ada Tuhan tetapi tidak pernah hadirkan Tuhan dalam hati kita diri kita jiwa kita maka itukan kesakitan yang melebihi dari segala kesakitan.

Moga Allah yang sentiasa memanggil kita dengan diberiNYA pelbagai masalah sentiasa menjemput kita dengan penuh ketenangan juga, di mana hari uban kita ditarik oleh Malaikat Izrail yang mencabut nyawa, ditariknya dengan lembut....hatta saya dipukul sama kawan pun dah terasa sakit apatah lagi nanti sakaratul maut....

Maka, Oh rindunya ingin bersama Tuhan

Tiada ulasan: