Untuk Posting Terkini Sila 'Scroll' Ke Bawah

Ingin Menyambung Diploma di Kolej Islam Unik, Daftar di sini

Kolej Dar Al Hikmah menawarkan : Diploma Psikologi, Diploma Kaunseling, Diploma Syariah, Diploma Usuluddin, Diploma Perakaunan, Diploma Muamalat, Sijil Pra Sekolah, Pertanyaan & Memohon klik http://www.hikmah.edu.my/test/e-mohon.php HUBUNGI 013-268 8283 (Pn.SaLeHa)

06 Oktober 2009

PENAT & INSAF

Salam pada semua.

Dah lama tak jenguk blog ni, makin sibuk rasanya.....saya harus bahagikan otak saya kepada bahagian2 yang mempunyai pelbagai tugas.

Dengan kata lain saya harus menggunakan otak yang diberi oleh Allah semaksima mungkin dari sebelum ni. Jika sebelum ni otak saya hanya digunakan hanya untuk memikirkan tentang pelajar, pengajaran dan pembelajaran saya dan perkara lain sekarang sudah ditambah dengan perkara2 yang lebih besar dan lain.

Kadang2 manusia penat/letih dengan pekerjaan akan jadi stress dan mungkin akan lahir gejala marah2 (kalau kat rumah mungkin nak melenting), tapi adakah ini yang dikatakan sebagai nilai Islam.



Di dalam otak ada satu sel yang dinamakan neuron. Jika kita bekerja dengan menghubungkan setiap pekerjaan dengan nama Allah, maka sel2 ini akan bercantum dengan lebih baik dan menyebabkan proses di dalam otak lebih baik dan berkesan.

Mungkin sebab ini , saya banyak kerja kot, sebab Tuhan ingin memberikan saya ruang dan peluang untuk membaiki otak saya agar menjadi lebih baik.

Walaupun letih namun dalamnya ada keinsafan. Terima kasih Tuhan.

Apapun nanti balik rumah saya tetap ceria untuk melayan gelagat anak2 kurniaan Tuhan. Terima Kasih Tuhan kerana memberi anak2 penyejuk mata penawar di hati.

Tiada ulasan: