Untuk Posting Terkini Sila 'Scroll' Ke Bawah

Ingin Menyambung Diploma di Kolej Islam Unik, Daftar di sini

Kolej Dar Al Hikmah menawarkan : Diploma Psikologi, Diploma Kaunseling, Diploma Syariah, Diploma Usuluddin, Diploma Perakaunan, Diploma Muamalat, Sijil Pra Sekolah, Pertanyaan & Memohon klik http://www.hikmah.edu.my/test/e-mohon.php HUBUNGI 013-268 8283 (Pn.SaLeHa)

20 Julai 2010

Surat Ingatan dari Kekasih

Salam semua,

Hari ni rasa letih dan tak bermaya jer badan. Banyak benda2 yang tertangguh sebab facebook tak dapat access kat ofis ni. Ada orang cakap fb ni melalaikan tapi untuk saya dia penghubung dengan orang di luar sana. Lagi2 saya tengah susun untuk buat gathering reunion dengan bekas pelajar dan bekas staf Kolej Dar Al-Hikmah ini pada 1-8-2010. Ada kawan2 minta saya buat semasa jamuan hari raya di Kolej nanti. Tapi ada beberapa alasan yang saya harus saya buat segera. Nanti jamuan tu boleh jumpa lagi mungkin. InsyaAllah.

Banyak juga hal2 yang saya tunggu dan nanti masih belum menunjukkan reaksi yang positif. Saya perlu tunggu lagi , hingga bila hanya takdir menentukan.

Di sini, untuk ingatan buat pelajar saya Norashikin Zainal Abidin yang baru kematian ibunda tercinta dan yang lain juga saya selitkan nota cinta ingatan yang pernah saya terima dari orang yang istimewa dalam hidup saya. Yang dengannya, saya berkongsi rasa suka duka. Yang dengannya lengkap melengkapi hidup saya, dengannya juga kami meraikan Rejab bersama-sama. ....AlFatihah...

Surat ini saya terima ketika saya sedang bersedih atas perginya nenek yang saya sayangi. Dan saya juga adalah cucu kesayangannya (mungkin), sebab di bawah bantal tidurnya sentiasa ada foto saya. Hayatilah walau sedikit/sepotong ayat tapi menjadi ingatan yang berguna untuk kita semua.

"Kami doakan semoga nenek akan sentiasa bahagia di
sana..sesungguhnya kami dekat dengan nenek..

Setiap kali lepas semayang tu, baca 2-3 kali
qulhuwallah untuk arwah..sekali pun dah
cukup..bagaimana kalau kita terima hadiah 5 kali dalam
sehari? bahagia kan? begitu mak, ayah dan nenek di
sana..mereka gembira..sangat gmebira kalau kita dekat
dengan mereka....dan mereka akan sentiasa 'hadir'
dalam mimpi dan jaga kita....

Jangan sekali-kali ingat mereka 'pergi' dari
kita...mereka ada dan tetap bersama kita..cuma kita
kekadang tidak merasakan kehadiran mereka...yang
penting 'rasai' dan raikan keberadaan mereka - walau
dalam bentuk apapun kewujudan mereka...

Setiap kali nangis, bangun ambik wudhu dan baca quran untuk nenek..dan dia mendengarkan, bahkan merasakan.. waktu ini adalah waktu yang paling menakutkan bagi nenek..dan siapa saja..mereka sangat perlukan kita waktu2 ini..hantarkan hadiah kita yang paling berharga untuk mereka..nyalakan lilin untuk menerangi kegelapan mereka di sana.
...................

Bersama-sama kita cari cinta Allah, Kita cari dengan mata kita tapi penglihatan ALlah, dengan telinga kita, tapi pendengaran Allah, dengan tangan kita tapi kuasa Allah, dengan mulut kita tapi pembicaraan ALlah, dengan akal kita tapi hidayah dan petunjuk dariNya...

2 ulasan:

Cikgu Ma berkata...

assalamualaikum sis
sebak...dan tersentuh,
"Bersama-sama kita cari cinta Allah, Kita cari dengan mata kita tapi penglihatan ALlah, dengan telinga kita, tapi pendengaran Allah, dengan tangan kita tapi kuasa Allah, dengan mulut kita tapi pembicaraan ALlah, dengan akal kita tapi hidayah dan petunjuk dariNya..."

Unknown berkata...

Salam Cikgu Ma,
Terima kasih kerana singgah di blog saya.
Yer Cikgu, dengan cara itu hubungan kita sesama manusia akan selari bersama Tuhan . HUbungan horizontal sesama manusia dan terus hubungan vertikel dengan Yang Maha Esa. Kalau kita ada Allah sentiasa segala yang kita lakukan akan menjadikan ia lebih bermakna!