Untuk Posting Terkini Sila 'Scroll' Ke Bawah

Ingin Menyambung Diploma di Kolej Islam Unik, Daftar di sini

Kolej Dar Al Hikmah menawarkan : Diploma Psikologi, Diploma Kaunseling, Diploma Syariah, Diploma Usuluddin, Diploma Perakaunan, Diploma Muamalat, Sijil Pra Sekolah, Pertanyaan & Memohon klik http://www.hikmah.edu.my/test/e-mohon.php HUBUNGI 013-268 8283 (Pn.SaLeHa)

25 November 2009

PENGORBANAN


ر ربنا يتقبل اعمالنا واعمالكم وجعلنا من الصالحين بمناسبة عيد الاضحى المبارك اهديكم هدية الذكريات...................


Allah adalah Nur..terlalu terang Dia, sehingga dihadirkan para nabi, wali dan orang2 suci untukmenapisnya, agar kita yang sangat kotor dan gelap ini mampu menerimanya..


Kita memang setitik air yang asing..doa adalah antara usaha kita untuk menyatukan titik2 diri bersama laut para orang suci..kerana mereka memang adalah manusia telah bergabung bersama samudera Tuhan....terima kasih Tuhan!


Kalau Nabi Ibrahim isytiharkan untuk sembelih anaknya Ismail as pada zaman kita sekarang ni, agaknya pasti Ibrahim akan ditangkap polis..dan dituduh gila..ertinya memang kepatuhan pada syariat memerlukan kondisi iman yang sangat tebal..


SELAMAT MENYAMBUT RAYA KORBAN!


Korban saya kali nie, saya tak balik kampung suami. Kami berkorban berjauhan lah tak sambut raya bersama, sedih gak, tapi nak buat camna?....

Tiada ulasan: