Untuk Posting Terkini Sila 'Scroll' Ke Bawah

Ingin Menyambung Diploma di Kolej Islam Unik, Daftar di sini

Kolej Dar Al Hikmah menawarkan : Diploma Psikologi, Diploma Kaunseling, Diploma Syariah, Diploma Usuluddin, Diploma Perakaunan, Diploma Muamalat, Sijil Pra Sekolah, Pertanyaan & Memohon klik http://www.hikmah.edu.my/test/e-mohon.php HUBUNGI 013-268 8283 (Pn.SaLeHa)

04 November 2009

KONVOKESYEN KE-18

Sebelum saya nak cerita tentang KONVO mari kita beramai2 menghadiahkan Al-Fatihah kepada pelajar modular Mohd NAzir bin Osman atas kepulangan ayahnya ke Rahmatullah baru2 ini. Semoga Nazir diberi ketabahan dan ayahnya mendapat naungan orang2 yang soleh.



>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>











Syabas dan Tahniah kepada graduan KDH kali ke-18......




Semoga amanat yang didapati dalam konvo oleh Dato Presiden baru2 ini menjadi bekalan dalam mengharungi kehidupan seterusnya.



Sudut peribadinya, Konvo kali ini banyak membuat air mata saya jatuh. Tapi mmg konvo di UIA pun saya nangis dan sebak. Semasa degree sebak sebab dah habiskan belajar dan akan keluar menghadapi masyarakat. Masa Master sedih tengok suami dan anak2 meraikan saya. Dan tangisan semasa itu adalah tangisan Syukur kerana walau punya suami dan anak2 saya tetap dapat menyelesaikan Master. Dan saya amat berterima kasih pada mak ayah saya. mak pun mengucup dahi saya selepas saya keluar dari dewan. Saya menangis lagi, walau pun mak bukan seperti ibu2 yang lain (tak pandai membaca dan dia tidak educated ) tapi saya tahu mak berbangga dengan saya. Walaupun hingga kini saya masih tidak dapat membalas jasa mereka, namun apa yang saya lakukan selama ini hanya untuk mereka. Atas apa saja kekurangan saya memohon maaf pada mak dan ayah (Sebak lagi.....)



Sambung cerita KDH......



Masuk dalam Dewan buka buku cenderamata konvo dan baca nama2 BEST STUDENT terus jadi sebak, mana tak nya memikirkan BEST2 STUDENT semua ada cerita sedih dan pilu masing2....Tahniah pada mereka semua!
ISMAIL TADIAP
ALIF ABDULLAH
YAN MARY
RAJA FAIRUZ
FATHIYAH
MATLIN


Ismail, Alif , Matlin adalah tiga muallaf dari Sabah yang memeluk Islam kemudian mengambil Diploma Syariah, Usuluddin dan Sijil Pra sekolah.

Paling sedih masa Ismail baca teks ucapan sebagai pelajar keseluruhan. Kandungan teks yang mengucapkan terima kasih pada Dato Presiden berjaya menitiskan airmata Ayahanda Presiden.
Dan " walaupun ibu dan ayah tiada di sini, tapi tabur bakti dan jasa mereka tidak saya lupa, saya mendoakan moga Allah melembutkan hati mak ayah untuk menerima hidayah Allah",
amat menyedihkan sekali.



Saya samapai dua tisu habis , itu tak kira orang lain dalam dewan yang turut sebak dan menitiskan air mata. Semoga mereka mendapat limpah Inayah Allah.

Sebagai Muslim yang sejak lahir , kita mmg selalu lupa akan ni'mat yang Tuhan beri. Apatah Ni'mat Tuhan selalu diingati bila ianya sudah tiada. Apa yang ada di depan mata jarang kita sayangi dan syukuri. Bila dah tiada baru nak tangisi.



Konvo kali ini juga memberi kesan pada saya kerana ramai pelajar yang bergraduat kali ini adalah pelajar yang rapat dan amat baik pada saya.

Faiz Fansury
Azim
Farhan
Gustina
Hidayah Akmal
Faezah Mokhdir
Pn Sarah
Zamri
Ramadhan
Ani Azira
Fathiyah & Sakirah En Ayub Hussin





dan ramai lagi.......mereka semua adalah yang terbaik di hati saya. Mereka amat menghormati saya sebagai pendidik, banyak berkongsi cerita (bukan pelajar yang lalu di hadapan lecturer tapi tak tahu bagi salam, macam ada dendam).....mereka adalah yang amat baik. Pada saya mereka pelajar yang TERBAIK pernah saya miliki. Saya doakan kalian semua berjaya!



Pada Pn Sarah, harungilah cabaran dengan penuh kepintaran. Saya teringat ada orang kata pada Puan Sarah, kalau dia terbaik mesti dah dapat pelajar cemerlang. Saya kata pelajar cemerlang adalah definisi atau gagasan yang kita sendiri makna kan. Adakah dengan kata pelajar terbaik perlu menang semua trofi yang ditawarkan. Pada saya yang sudah dengar cakap saya, bersopan dan menghormati , dan penuh 1001 sifat mahmudah dialah pelajar cemerlang dan terbaik. Puan Sarah dengan penuh kepayahan yang ditempuhi , berjaya juga menamatkan pengajian. Itulah yang termanis di KDH dan dia merasakan hikmahnya belajar di KDH.

Pada semua selamat berjaya!



Di bawah adalah ucapan2 yang saya terima melalui sms:

Matlin: Terima kasih puan, jasa semua pensyarah kami takkan lupa untuk selamanya.


Zamri : Berat rasa hati untuk meninggalkan pensyarah2 yang banyak mendidik. Ukhuwah kami dengan kalian bukan sekdar murid dan guru bahkan seperti seorang teman dikala berjauhan dari keluarga.


Hidayah :Terima kasih atas pengorbanan yang diberi.


Fansury: Through the hard and easy, through goods and bads , the laugh and heartache, we finally made it....i dedicate this diploma to the ones who made it all come true .


farhan : You're the best in our life.

(Tahniah farhan dapat kerja di TM . walauoun tak dapat naik pentas konvo bersama tapi awak ada khabar yang lebih gembira, dapat kerja)....


Ismail Tadiap: InsyaAllah , apa yang kami pelajari di KDH akan terjemah kepada masyarakat.


faezah mokhdir :salam.. moga pn. chat dan bhg disampg keluarga yg tercinta serta mendapat rahmat drpd ALLAH S.W.T..tahniah di ats usaha pn. dan warga kolj yg bertgkus-lumus menjayakan mjls konvo ke-18. syabas dan tahniah sekali lg!! terima kasih diats jasa baik puan dan pensyarah2 lain terutama pensyarah psikologi dan yg lain2.moga ALLAH mbls jasa baik kalian semua. amin...halalkan segala ilmu yg dicurahkan dan doakan smg sya menjadi seorg insan yg berbakti kpd agm, bangsa dan ngr. terima kasih tdak terhingga.. sampaikan salam syg dan rindu sya kpd 1. Pn. Azizah2. Tn. Hj. Munaim3. Ustzh Khalida4. Pn.. Nafrulniza5. Ustz Zuljalaludin6. Ustz Amin jutaan kemaafan ingin sya mohon jika ada kesalahan bahs dan tutur kata serta tgkah laku yg menguris perasaan pn. dan pensyarah smua. sekian, wassalam


Gustina:salam puan.....puan terima kasih byk2 kerana telah mndidik sy...terima kasih jg kerana sabar melayan karenah sy dan kwn2 dr kami mula2 masuk ke KDH hgge skg sy tlh tgglkn KDH..puan js puan tak akn sy lupakn.....halalkan semua ilmu yang telah puan berikn pd sy..byk kenangan sy dn kwn2 dgn puan dan kebyknnye yg manis2 dn tak mgkin sy lupakan....sdh rsnye nk berpisah dgn puan...TERIMA KASIH PUAN SALEHA BINTI IDRIS!!!!sayang puan....ikhlas dr sy Gustina sari binti Muksir


Kepada semua , gerakkanlah ALUMNI KDH, tetap jalinkan ukhuwah dan bantulah kolej seadanya ini agar menjadi yang lebih terbaik di hati rakyat.

Tiada ulasan: