Untuk Posting Terkini Sila 'Scroll' Ke Bawah

Ingin Menyambung Diploma di Kolej Islam Unik, Daftar di sini

Kolej Dar Al Hikmah menawarkan : Diploma Psikologi, Diploma Kaunseling, Diploma Syariah, Diploma Usuluddin, Diploma Perakaunan, Diploma Muamalat, Sijil Pra Sekolah, Pertanyaan & Memohon klik http://www.hikmah.edu.my/test/e-mohon.php HUBUNGI 013-268 8283 (Pn.SaLeHa)

16 Ogos 2010

Dialog Terakhir Aku dan Arwah Asydi

Dialog ni AMAT meninggal kesan mendalam kat aku....dialog ni dari facebook.....

Saleha Wall Post: Masih terngiang2 gurau senda ustaz Amin, senyumannya dan girangnya. Dia adalah orang yang kedua yang bukan dari ahli keluarga ku yang pemergian mereka aku tangisi. Kerana mereka memberi makna dalam hidupku....
July 8 at 1:21pm • Comment •LikeUnlike



Saleha Idris" Kedua2nya adalah orang yang personaliti nya SANGAT BAIKKK
July 8 at 2:04pm • LikeUnlike •

Asydi Bin Jamil: Kalau aku pergi ko nangis tak leh? Mesti takkan?
July 8 at 2:14pm • LikeUnlike •

Saleha Idris :
Tgklah penghujungnya , ko baik ngan aku ker tak...kalau baik mcm ust amin hingga ke akhir aku nangis kot...:), ko n di, buat aku gelak pulak, aku tengah bersedih lagi ni....renungan ku masih jauh. Jauh masuk ke kubur ustz. Yang penting buka...n aku nangis asydi. Tapi ingatan isteri ko dan anak2 pada ko, mereka adalah harta ko, kawan2 ni cuma tempelan pokok di tepi2 saja yang bukan menyinggah, tapi hadir mewarnakan kehidupan. Yang penting aku sedekah untuk ko ayat suci quran buat penyuluh manusia di dalam alam gelap kubur sana.

Aku lepas ni nak ajar anak aku baca Yasin, terkesan dengan anak2 ustz amin yang kecik2 tu boleh baca untuk ustz....Anak aku baru baca surah an-nasr jer..iza ja anasrullahi wal fathSee More
July 8 at 2:41pm • LikeUnlike •

Asydi Bin Jamil:
Bukan ko jer yg merasa kehilangannya leh, setiap kali bila namanya terungkap air mataku pasti meleleh leh, setiap kata2 dan perbuatannya masih terkesan dihatiku ini.

Tatkala aku menulis dan teringat akan dirinya secara automatik air mata aku... kan jatuh leh. Masih terdengar lagi kata2 nasihat buatku disaat aku berduka, terdengar lagi gelak ketawanya di saat kami gembira bersama.

Itu lah dia...ustaz Amin dikala Hidupnya membawa kebaikan pada kita disekelilingnya, di saat pemergiannya juga memberi kita contoh dari peninggalan zuriatnya.

Aku tak boleh tgk anak2 ustaz baca yassin di hospital semalam. Begitu sebak hati ini.See More
July 8 at 2:52pm • LikeUnlike •

Nurjauhatul Dini: Mudah2han sume ni jd iktibar dan ingatan utk kite semua,apepun buat yg paling baik...bsedia utk memaafkan dan memohon maaf...moga kite disenangi oleh sesiapa shj,serta kite saling ingat mngingati dan saling memberi teguran yg membina :)) insyaAllah..
July 8 at 2:59pm • LikeUnlike •



Asydi & Dini: dalam hidup kita, kita mencari kawan yang baik. Dini , walaupun masa kat sekolah kita tak rapat dan jarang bertegur tapi sebab perkahwinan dengan asydi kita jadi teman mesra.
Asydi, kau kan kawan aku duni...a akhirat, masa aku susah dulu kau juga tolong. Kalau kau pergi , aku pun nangis...

Tapi ustz mmg ajar kita semua buat baik dengan orang.

Aku sebut Amin jer teringat dan nampak muka dia yang suka sengih tu. Sebak sangat lah aku dee (asyDEE, DEEni). Mata aku pun dah bengkak nangis ni, laki aku biarkan aku melayan perasaan jer, kerja pun tak pergi n, ambik cuti...takde semangatlah . Aku ni mmg tak kuat lah dee!See More
July 8 at 3:29pm • LikeUnlike •

Nurjauhatul Dini :
Leh : terima kasih atas penghargaan ko pd kami b2..kwn senang cari tp sahabat sukar nak kite temui..

Btuah kami b2 ade sahabat mcm ko :))..

Ko sbnanye kuat,cume tlalu hiba...kami pun sedih mcm ko..
...
Btuahnya kite sume dpt mengenali,bgaul dgn beliau...akhlaknye,peribadinya menjd ingatan dan contoh bg kite semua..

Al-fatihah buatnye..See More
July 8 at 3:37pm • UnlikeLike • 1 personLoading... •

Asydi Bin Jamil :
Entah lah.... Betul kata ko, setiap kali namanya disebut mengalir lagi air mataku ini. Kesedihan yg tak dapat ki bayangkan..... Cinta kepada org soleh mmg membawa kesan yg sangat dalam.

Kita cinta bukan saja pada dia, tapi peribadi dia, ke...tenangannya moga ianya akan menjadi contoh utk aku.

Can't write anymore......
July 8 at 4:01pm • UnlikeLike • 1 personYou like this. •

Saleha Idris: dee, aku selagi tak write dan tak berkongsi lagi sebak aku ni, jadi biar aku taburkan kebaikannya, ingatannya pada semua.......
July 8 at 4:05pm • LikeUnlike •


Asydi Bin Jamil :Saya berada di rumah mak arwah ust amin utk tahlil malam ni, sayu hatiku tgk begitu riang anak2 arwah bermain2 dilaman rumah, adakah mereka sedar bahawa tahlil ini utk bapa mereka? Ya Allah semakin lama aku disini semakin meruntun jiwaku kesedihan.
July 8 at 9:23pm • LikeUnlike •


Norhazrin Abd Halim: Ya allah, tempatkanlah hambamu itu di tempat yang mulia disisimu...
July 9 at 2:34pm • LikeUnlike •

Norhazrin Abd Halim :Arin rindulah dgn kalian semua..... tapi apakan daya tuntutan tugas terpaksa berjauhan dgn kalian..
July 9 at 2:35pm • LikeUnlike •

Saleha Idris :MIss u so muchhh, arin kena janji bila balik sini WAJIB jumpa kita
July 9 at 3:48pm • LikeUnlike •

Asydi Bin Jamil: Wajib jumpa aku skali hahaha
July 9 at 3:54pm • LikeUnlike •

Saleha Idris :Dee, aku nak investigate ni, tapi aku takde kaki lah....aku rasa macam tak sedap hati jer...ko ada tak ustaz yang pakar2 sikit suruh tengok masa lepas....
July 9 at 3:56pm • LikeUnlike •

Asydi Bin Jamil: Takder lah leh, ust2 yg pakar tgk kejadian lampau aku takder kenalan. Ko ada call kak ina?
July 9 at 3:57pm • LikeUnlike •

Norhafidah Pilus: saleha nak investigate pe? aku ni tetiba confius.....
July 9 at 8:28pm • LikeUnlike •

Saleha Idris: fidah biarlah rahsia aku dan asydi
July 9 at 10:08pm • LikeUnlike •

Asydi Bin Jamil: Kami terlalu rapat ngan ust fidah, tu yg masih muram dan suram lagi walaupun dah 3 hari berlalu. Setiap perbualan, gurau tawa dan senda masih terbayang2. Kekadang kami tak dapat menerima akan kepergiannya. Kenangan2 itu akan ku abdikan di dalam hati ini.
July 9 at 10:45pm • LikeUnlike •

Nurul Huda Saleh:
Kawan2ku..tabahlah hadapi pemergian insan tersayang..walaupun saya tak mengenali arwah..saya juga turut merasa sedih bila kawan2 bersedih...
Biarlah arwah pergi dengan tenang..jgn ditangasi pemergiannya..Ingatlah Allah lebih menyayanginya le...bih dari kita semua..kita yg masih hidup ni..teruskan lah perjuangan..jadilah insan yang disayangi dan disenangi handai dan taulan...See More
July 10 at 8:10am • LikeUnlike •

Norhazrin Abd Halim: saleha- insyaallah leha, aku janji nanti kita jumpa k.
kak yong: rindu nyer ngan kak yong.
July 14 at 2:17pm • LikeUnlike •

Asydi Bin Jamil: Ngan aku x nak jumpa ker?
July 14 at 2:36pm • LikeUnlike •

Norhazrin Abd Halim: nanti kita jumpa sekali lah di... nanti bila arin balik kl kita set time ok
?
July 14 at 2:38pm • LikeUnlike •

Nurul Huda Saleh :nak join gak...boleh?
July 14 at 3:17pm • LikeUnlike •

Asydi Bin Jamil :Di persilakan hehehe
July 14 at 3:19pm • LikeUnlike •

Nurul Huda Saleh ‎^_^
July 14 at 3:19pm • LikeUnlike •

Saleha Idris: hari raya balik kg lah pulak kat kelantan, kita buat hari raya lah atau majlis buka pose ker
July 14 at 6:42pm • LikeUnlike •

Asydi Bin Jamil: Apa best balik kelantan....dok kajang je la macam aku ni. ( Sebenarnya takder kampung nak balik)
July 14 at 9:15pm • LikeUnlike •

3 ulasan:

nadrah berkata...

Leha, aku terjumpa blog kau ni. Aku tak berenti google nama asydi. ntah ape yang aku cari, entah apa yang aku harapkan, aku pun tak tau. Apa pun thanks untuk dialog2 tuh. buat pengubat rindu aku pada asydi. aku nak nombor kau leh.

http://monolog-nadrah.blogspot.com/

Unknown berkata...

0132688283
keadaan kau seperti mula2 kami kehilangan ustaz amin, Masa tu aku dan asydi asyik bersedih dan kami tak boleh fokus dalam kerja masing2. Sehingga aku dikejutkan dengan panggilan Dini mengatakan asydi dah takde...terus airmata aku mencurah2....kemudian aku rasa mereka main2kan aku...tapi ternyata ketentuan Allah itu benar...
Aku juga masih bersedih!!!

Apalagi kau yang mengenali asydi sejak sekolah. Aku hanya rapat dengan dia sejak tingkatan 5, dan mmg baru2 ni kami (arwah Ustaz Amin, Asydi dan aku ) mmg rapat sejak bulan April hari tu .

Itu yang aku terpukul dan terkesan sangat2....

Semoga mereka menjenguk kita dengan kedamaian dan ketenangan

Syahaadah berkata...

patutla puan trauma sgt..
hmm...
sbar yea. doa mga ust amin dan kwan puan ditempatkan di jannahNya yg hakiki. amen...