Untuk Posting Terkini Sila 'Scroll' Ke Bawah

Ingin Menyambung Diploma di Kolej Islam Unik, Daftar di sini

Kolej Dar Al Hikmah menawarkan : Diploma Psikologi, Diploma Kaunseling, Diploma Syariah, Diploma Usuluddin, Diploma Perakaunan, Diploma Muamalat, Sijil Pra Sekolah, Pertanyaan & Memohon klik http://www.hikmah.edu.my/test/e-mohon.php HUBUNGI 013-268 8283 (Pn.SaLeHa)

04 Ogos 2010

Ujian Untuk Pakistan




Jika hari ini kita ada pelbagai masalah. Sebenarnya ada orang lain yang lebih teruk dan berat masalahnya lebih dari kita. Adanya bencana alam (atau apa saja yang luar dari kawalan minda kita dan terjadi pada kita) adalah tanda (ayat Allah) yang ingin diberi pada kita. Ada orang kata untuk tebus dosa, ada orang kata untuk bagi kita yang lalai ingat kepada Allah dan macam2 lagi.



Apapun, hanya kita yang diberi dugaan tahu untuk menilai hikmah di sebalik sesuatu terjadi pada kita. Kalau saya memandu atau ke mana-mana dan sesat atau salah masuk jalan, saya mengucapkan Alhamdulillah. Sebab saya tidak pernah lalu jalan itu, jadi Tuhan nak bagi kita pengetahuan tentang jalan tersebut atau mungkin lain kali kita ada hal di situ dan kita dah tahu jalan itu.


Apa yang nak ditulis ni....hehehe...


Nak ajak semua berdoa pada teman-teman di Pakistan yang menghadapi musibah banjir yang besar di Pakistan. Saya doakan pensyarah saya Dr Shamsur Rehman Khan sejahtera dan selamat hendaknya.


Dr Shamsur Rehman Khan pensyarah yang mengajar subjek Developmental Psychology & Physiological Psychology. Orangnya baik dan tak pernah marah. Riang ria bersama keluarganya. Sekarang dia di Jambi. Kita doakan dia selamat yer!

Untuk gambar-gambar slide dan video tentang gambaran musibah dan bencana di Pakistan klik sini

Tiada ulasan: