Untuk Posting Terkini Sila 'Scroll' Ke Bawah

Ingin Menyambung Diploma di Kolej Islam Unik, Daftar di sini

Kolej Dar Al Hikmah menawarkan : Diploma Psikologi, Diploma Kaunseling, Diploma Syariah, Diploma Usuluddin, Diploma Perakaunan, Diploma Muamalat, Sijil Pra Sekolah, Pertanyaan & Memohon klik http://www.hikmah.edu.my/test/e-mohon.php HUBUNGI 013-268 8283 (Pn.SaLeHa)

06 Disember 2010

Berubah Berhijrah....

Salam semua....

Esok kita akan beralih tahun baru dalam Islam....Berhijrah lah kita....
dari buruk ke baik, dari miskin ke kaya, dari jahil ke cerdik dan semua dari negatif ke positif.....
dari bujang ke berumahtangga (Tahniah pada kawan2 yang bakal mendirikan rumahtangga dalam bulan ini, moga bertambah zuriat umat Muhammad. Bahagialah kalian , contohilah sistem rumahtangga Rasulullah dan Ahl Bait, itu yang terbaik)

Dan dalam bulan dan minggu ini ramai juga mereka yang berada di sekeliling saya deman dan batuk2....saya juga tidak terlepas. Semoga Allah menjadikan panas tubuh dan sakit2 itu sebagai wasilah untuk menuju kesempurnaan diri. Mungkin Allah rindu untuk mendengar rintihan kita kepadaNya. Bisikkan kepada Tuhan, campakkan kesabaran
kepadaku dalam dugaanMu ini. Jadikan longlaiku ini sebagai KasihMu. Aku memerlukan 'tangga' untuk naik keRinduMu. Dan sekarang, oh Tuhan, sihatku telah Kau
cabut untuk membina pilah2 tangga itu. Dan sekarang Engkau sedang membina daerah kesunyian untuk berkasih.Oh, Tuhan terimalah aku.

Jadikan muharram ini sebagai sebuah institut..dan kita yang sudah mendaftar ini perlu belajar di sana..

"Sesungguhnya manusia itu bergerak kearah Tuhannya.."

Moga Allah memberi kepada kita maqam yang tinggi maqam mahmud dengan mengikut wasilah yang sebenar dan menjadikan kita sebagai kekasihNYA ..

Bergerak dan berubahlah.....

Salam Hijrah

Tiada ulasan: