Untuk Posting Terkini Sila 'Scroll' Ke Bawah

Ingin Menyambung Diploma di Kolej Islam Unik, Daftar di sini

Kolej Dar Al Hikmah menawarkan : Diploma Psikologi, Diploma Kaunseling, Diploma Syariah, Diploma Usuluddin, Diploma Perakaunan, Diploma Muamalat, Sijil Pra Sekolah, Pertanyaan & Memohon klik http://www.hikmah.edu.my/test/e-mohon.php HUBUNGI 013-268 8283 (Pn.SaLeHa)

18 Disember 2010

Mandikan Anak2 Staf kolej

Baby kembar..Bestnya....selalu kita dengar orang cakap macam tu...

Fh, bukan baby saya kembar...saya dah ada empat kembar...hehehe
Semalam hari Jumaat baru saya ada kesempatan untuk ziarah Ustazah Khalidah , pensyarah Usuludin di Kolej saya.

Tahniah pada beliau dan suami kerana dapat baby kembar lelaki seiras...2.7 kg dan 2.3kg....moga menjadi anak yang soleh.

Tak sempat ajak kawan2 lain, saya hanya membawa diri sendiri ke rumah ustazah yang sebelah kolej sahaja. Sampai di sana, terus bagi salam dan masuk...semasa tu mak mertua ustazah sedang lap2kan dan siapkan baby yang tak tahu adik ke abang...ha, adiknya.....

Maka , saya pun hulurkan bantuan, maknya kata yang baby soran tu abangnya tak disiapkan lagi...oh yer ker, maksudnya belum mandi...saya kata mana air panas dan besen saya mandikan. Mak dia kata tak yah mandikan kecik lagi...saya kata....(buat dialog senang sikit)

Saya: Baby ni tak mandi lagi dari lahir ker? Nurse tak mandikan lagi ker?
Mak & Ustazah: Belummm
Saya: Ha, napa tak mandi?
Mereka: Sebab kecik lagi...
Saya: Eh, mana boleh, kesian mereka...mehlah saya mandikan.....
Lepas tu, mandikan yang si abang, nenek kata mandikan juga la yang sornag ni...ha, ini pun tak mandi lagi....

Ok, meh auntie Sal mandikan semua....maka lepas dimandikan, ayahnya balik dari masjid solat Jumaat melihat anaknya bersih dan bersinar damai tidur dibedung dengan kain batik oleh auntie Sal....hehehehe....

Untuk khalidah, ini adalah proses adaptasi ke dunia yang baru, sedangkan kita anak sulung keluar seorang dah pening dan kelam kabut, mana nak tengok diri kita lagi yang tengah sakit lepas tu bertatih tatih jalan untuk tgk anak, dengan badan tak kuat lagi.......semuanya nak kena jaga. Ini dua pening juga nak jaga....
Saya masa bersalin anak sulung , keluar gak air mata

Tapi , saya tahu Lid dan suami orangnya kuat dan tabah....

Berbahgialah dengan rezeki yang indah Tuhan berikan ini.
....................................................
Saya ni boleh jadi tukang mandi baby juga kot, dulu anak ustaz Amin, Rania tu pun auntie yang mandikan.....

................

Harap semuanya berakhlak mulia, beilmu dan penting bertaqwa.....

Aishah Rani Amin Al-Jefri

(masa auntie mandikan dulu dia kecik sangat, dalam gayung pun muat)

Sejahtera ke atas kalian semua.

Tiada ulasan: