Untuk Posting Terkini Sila 'Scroll' Ke Bawah

Ingin Menyambung Diploma di Kolej Islam Unik, Daftar di sini

Kolej Dar Al Hikmah menawarkan : Diploma Psikologi, Diploma Kaunseling, Diploma Syariah, Diploma Usuluddin, Diploma Perakaunan, Diploma Muamalat, Sijil Pra Sekolah, Pertanyaan & Memohon klik http://www.hikmah.edu.my/test/e-mohon.php HUBUNGI 013-268 8283 (Pn.SaLeHa)

08 April 2011

Cari Tajuk Phd

Salam sayang kepada semua pembaca yang menmgenali diri saya...... 7 hari tak update blog, adalah tempoh yang agak lama bagi saya ...... orang yang aktif berdiari dalam blog ni. Minggu ni sibuk dengan perkara yang menyebabkan saya tidak boleh fokus kepada benda lain..... pekerjaan ini adalah untuk kebajikan anak bangsa keluaran jabatan saya. Semoga berjaya juga lah...... Minggu ini masih juga dalam keadaan gusar menyusun ayat untuk membuat proposal .....dah lama tak menulis bahan ilmiah atau akademik macam ni.....sebelum ni menulis tetapi agak punya had dan sempadan juga. Dan mula teringat pelajar2 yang saya selia projek akhir mereka, kami tak sempat lah buat puan....sibuk kerja dan macam2 seribu alasan yang lain. Konklusinya, untuk membuat penulisan ilmiah macam ni memang kena bertapa dan bergua di mana2 saja agar dapat kita menulis, cuba perhatikan penulis2 dahsyat saya agak mereka perlu waktu2 bersendiri untuk menulis (hanya tamsilan saya).......... Dan saya juga perlu mencari gua untuk membuat proposal saya, nampaknya di perpustakaan adalah tempat yang agak BEST....... Dan saya hanya baru dapat tajuk Phd saya: saya tak tahu macamna , tapi memang saya minat konsep islam digabungjalin dengan psikologi..... macam dulu tajuk insan kamil dengan remaja dan sekarang ini tajuknya yang saya pilih: "Konsep ta'dib dalam modifikasi tingkahlaku: satu amalan dalam psikologi pendidikan " Dan saya tahu tajuk ni agak perlu diedit.... .dan doa saya , saya harap dapat penyelia yang dapat memberi komitmen yang baik kepada saya....tak nak macam yang dulu2.....kali ini biar saya menangis air mata gembira pulak...... Doakan setiap perjalanan ini ada kemudahannya. Ps: ada rasa tak, kalau kita belajar Tuhan dekat dengan kita? .....indahkan?

7 ulasan:

El Nahlu berkata...

super update blog,, heeee . ..
mantab tu puan,, pada siapa lagi tempat curhat (curahan hati) klu tak di blog . . .

klu macam puan ye la,, ada keluarga . . . :)

puan, ingat lgi tak masa sye dulu minta penyelia pada puan ?? heee..
sye minta yang banyak komen agar projek akhir saya jauh dari buruk , ,, :)

Unknown berkata...

saya sudah beri yang banyak mungkin komennya......hehehhe

curhat? itu bahasa awak kah?

kamu pun bila nak berkeluarga?

smg yang terbaik Allah kurniakan buat kamu dan pekerjaan kamu.

El Nahlu berkata...

amiinnn ya Robb.... :)

insya Allah selepas degree nnti puan ,,

ye,,, CURHAT tu bahasa kite, sebab dah biase kite gunakan,,

heee,,, ye ke tu,, sye tak cakap ye puan banyak komen,, puan sndiri yg cakap,, hahahhahaaaa

Tanpa Nama berkata...

Masa Allah saya juga harus bertapa ya guna mendapatkan tajuk PA yang bagus dan tepat.

Tanpa Nama berkata...

baha: itu harus lahir dari sanubari dan minda yang sihat....yang penting semasa cari tajuk perlu solat tahajud dan bermunajat...moga Allah pimpin jalan org cr ilmu

pn saleha

mashimaro comel berkata...

salam puan...

semoga berjaya!

(^_^)

Unknown berkata...

Salam lina.

Tq for ur external wish...hihii...ada juga student yang baca cakap gud luck tapi saya tak dengar sebab diornag doa dalam hati ....tapi awak berdoa sambil saya boleh baca....

tapi nampaknya impian tu macam nak menurun sikit dah......hemm...mmg dugaan kan?

masa saya degree pun saya nak sambung belajar tapi fikir mak ayah mampu ke nak menyekolahkan saya (saya bukan dari golongan berada lah kan)....akhirnya, saya diberi kekuatan dan yakin Allah akan mudahkan jalan orang yang nak menuntut ilmu untuk tambah iman dan ingatan kepada Allah.

Sekian Lina. Gud LUck and Tahniah