Untuk Posting Terkini Sila 'Scroll' Ke Bawah

Ingin Menyambung Diploma di Kolej Islam Unik, Daftar di sini

Kolej Dar Al Hikmah menawarkan : Diploma Psikologi, Diploma Kaunseling, Diploma Syariah, Diploma Usuluddin, Diploma Perakaunan, Diploma Muamalat, Sijil Pra Sekolah, Pertanyaan & Memohon klik http://www.hikmah.edu.my/test/e-mohon.php HUBUNGI 013-268 8283 (Pn.SaLeHa)

25 Mei 2011

Iktibar Tanah Runtuh Hulu Langat

Kejadian Tanah runtuh yang membabitkan 34 pelajar Rumah Anak Yatim dan Anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa, Hulu Langat baru-baru ini memang banyak hikmahnya.

Sebelum itu mari kita bertafakkur dan sedekahkan AlFatihah pada anak2 syahid (semoga) yang telah kembali keRahmatullah.

Memang amat menyingkap hati dan perasaan saya juga orang lain dengan berita ini.

Cuma, bila dah jadi macamni biasalah ada orang kritik, tak dapat CF dari majlis perbandaranlah, tak dpat kelulusan itu dan ini lah....malah ada juga ustaz Mentor Imam Muda Astro Ust MAhmud Al-Hafiz juga berkata " orang yang bina rumah disini umpama dah masukkan kanak2 ini dalam kubur sebelum mereka masuk kubur"....apalah seorang ustaz yang dikenali ni cakap macam ni. Kan pihak pengurusan mereka juag sedang bersedih, kata2 tu biar lah jangan menyakitkan hati orang. Kenali dahulu bagaimana rumah ini dibentuk dan dibina , dan kenapa dibina di sini? Jangan main sedap mulut kita bercakap hingga tidak menjaga hati dan perasaan orang yang dalam kesedihan. (Kata2nya sila rujuk NTV9 berita jam 8 malam, hari Ahad 22/5/2011. Klik sini

Hikmah yang lain juga, walaupun kanak2 yang berpenghuni di sini ada 34 orang sahaja tapi...mereka mendapat liputan media yang banyak.

Mereka mendapat sumbangan yang banyaknya, ada yang anak2 berjumpa dengan ibu kandungnya kembali, dapat perhatian dari kerajaan (mungkin nak bina sekolah mereka kembali) dsb.

Perdana Menteri ziarah mangsa tanah runtuh, klik sini.

Mangsa yang masih kritikal, kita doakan keselamatannya, klik sini

Tiada ulasan: