Untuk Posting Terkini Sila 'Scroll' Ke Bawah

Ingin Menyambung Diploma di Kolej Islam Unik, Daftar di sini

Kolej Dar Al Hikmah menawarkan : Diploma Psikologi, Diploma Kaunseling, Diploma Syariah, Diploma Usuluddin, Diploma Perakaunan, Diploma Muamalat, Sijil Pra Sekolah, Pertanyaan & Memohon klik http://www.hikmah.edu.my/test/e-mohon.php HUBUNGI 013-268 8283 (Pn.SaLeHa)

03 Mei 2011

Salam graduasi dan cerita2

Salam semuanya...

Di kesempatan ini saya ingin mengucapkan Tahniah pada semua pelajar saya dan pelajar Kolej dar Al HIkmah yang telah meraikan majlis konvokesyen mereka pada hari Sabtu 30 April 2011....

Saya tahu majlis konvokesyen adalah majlis meraikan susah senang anda sepanjang bergelar pelajar, susah nak buat assignment, susah nak buat projek akhir , susah nak cari duit bayar yuran, susah hati nak exam....dan seribu satu susah yang susah saya nak ucapkan (berapa banyak susahlahhhhhh)....

Tapi kesusahan ini satu saja ubatnya, YAKIN......Yakin kita boleh berjaya, Yakin Allah tolong kita dan sebagainya. Saya dahulu masa ingin sambung ijazah dan master asyik fikir susah nak sambung belajar, kesian sama ayah nak tanggung yuran dan belanja,,,,,takde duit nak sambung belajar tapi saya YAkin Allah sayang pada orang yng mencari ilmu (rasikhun fililmi) dan Allah akan memudahkan setiap kesusahan dan kesulitan.

Alhamdulillah segalanya tercapai....tapi jangan ingat berakhirnya kita dari dapatdiploma, ijazah , master hatta Phd pun , ilmu itu sememangnya harus dituntut sehingga mati . Ianya penting seperti kita ingin mencari duit hari2.

Selepas graduasi, mak saya pula sakit.....maka terpaksa bekerja ke emergency hospital. Potassium meningkat tinggi hampir2 saja mencabut nyawa. Alhamdulillah, Allah masih memberi saya kesempatan berbakti pada ibu dan bapa dengan kurnia suami yang baik dan anak2 yang tidak banyak ragam.

Doakan semuanya sejahtera!

2 ulasan:

El Nahlu berkata...

amiinn,, semoga orang tua puan di berikan kesehatan :)

terimkasih juga buat ucapan puan atas kami (yang graduan) . . . semoga ilmu yang puan ajar kan selama ini berguna ,, , dan dapat seperti puan,, sebab kata Nabi "sebaik2 manusia adalah manusia yang bermanfaat bagi orang lain" . .. .

Unknown berkata...

sAHABIR,

Sama2 pada kamu....

Gembira dapat jumpa ibu kamu yang peramah juga.....Bertuah punya anak seperti kamu yang baik.....

Salam kejayaan dan selamat bersua kembali.