Untuk Posting Terkini Sila 'Scroll' Ke Bawah

Ingin Menyambung Diploma di Kolej Islam Unik, Daftar di sini

Kolej Dar Al Hikmah menawarkan : Diploma Psikologi, Diploma Kaunseling, Diploma Syariah, Diploma Usuluddin, Diploma Perakaunan, Diploma Muamalat, Sijil Pra Sekolah, Pertanyaan & Memohon klik http://www.hikmah.edu.my/test/e-mohon.php HUBUNGI 013-268 8283 (Pn.SaLeHa)

29 Disember 2010

Faham dan Maafkan

Salam semua

Apa khabar kepada semua pengunjung blog ini. Semoga anda semua berada dalam Inayah Allah...tetapi dengan syarat anda semua sentiasa mengingati Allah dan mengerjakan perintah dan tinggal apa yang dilarang. Memanglah Allah itu Rahman dan Rahim melimpahkan segala keberkatan dan kerahmatanNYA kepada kita manusia tanpa mengira kita agama apa atau bangsa Allah. Bukankah Allah telah menciptakan kita semua.

Semalam dan kelmarin, Alhamdulillah telah selesai Retreat di Hotel Seri Malaysia Port Dickson selama 2 hari satu malam. Harap kawan2 sekerja di KDH bakal menyelusuri diari baru dalam tahun 1432 dan 2011 bakal tiba ini. Tahun demi tahun akan tiba dan kita akan hidup sebagai sejarah. Jadi perlu kita sentiasa fikir untuk tingkatkan diri demi menjadi insan yang berkualiti.

Alhamdulillah, dapat juga bawa anak2 bercuti dan saudara (anak buah dan sepupu).

Semalam setelah habis retreat kami terus ke Melaka, ingat nak singgah makan tengahari di tepi jalan. Tapi tak sempat atau bila nak berhenti Parking tak strategik, bila nak berhenti, makanannya dah habis. Akibatnya semua kelaparan sambil kami agak2 akan sampai di Zoo Melaka jam 4 petang tapi macamna boleh sesat sampai di sana jam 5.30....

Zoo yang akan ditutup jam 6 petang .....kami masuk juga sebab pak jaga kata akan bagi kami masuk sampai 6.30....hemm bolehlah, siap dapat diskaun lagi masuk..sepatutnya bayar RM50 kami hanya bayar RM28 sahaja. Hahaha...ada hikmah juga sesat, bagaimana caranya ,,,,adalah...Rapport mesti bagus....(terima kasih suamiku).

Terima kasih pada suami yang banyak berkorban, masa, wang ringgit , tenaga dan segalanya demi menjaga anak2 dan membantu seadanya (walau pun ada yang tak betul, mungkin biasalah .....itukan tugas isteri , dan suami bukan ahlinya...suami dah membantu itu dah cukup baik, suami isteri kan lengkap melengkapi).

Semalam suami bertanya kepada semua yang di dalam kereta, sebutkan 3 yang best dan 3 yang tidak best.

Anak2 sebut yang paling Best:

1. Mandi kolam (mereka tinggal di Tiara Beach Resort)

2. Main Pantai (semasa tunggu saya di Hotel Seri Malaysia yang mengadap laut)

3. Pergi zoo








Paling tak Best:
1. Tak makan
2. Penat
3. .....(saya tak ingat).....

Jawapan saya pula:
1. Dapat tunai janji dengan anak2
2. Dapat bawa anak jalan2
3. Dapat happykan anak
4. Suami banyak membantu.......hahahaha...saya empat jawapan

Yang tak Best:
Banyak betul saya sebut....hihihihi.....

Oklah itu saja. Oh yer, nak tahu akhirnya kami makan di mana...hahahaha.....konon nak ke Ikan Bakar Mumbai Melaka akhirnya kami ternampak Ikan Bakar juga " D'Kenali Ikan Bakar" nuh...di depan Kilang Sony Bandar Baru Bangi...ahahahaha...terima kasih Tuhan dapat juga lah.....
Ps: Sambil2 ingat pada penderitaan umat Islam juga ...terima kasih Tuhan atas segala ni'mat kebahagiaan.
PS: Kadang2 bila fikir yang sesuatu perkara kita perlu duduk tempat lain melihat sisi alam Tuhan yang lain untuk kita menyahut firman Allah : "Afala tatafakkarun"

1 ulasan:

Rosni Musa berkata...

Correction please..... Bukan Mumbai ekk...tapi UMBAI... Itukan tempat K.Rohaini Amin...Mumbai kat India daaaa....Hihihihi