Untuk Posting Terkini Sila 'Scroll' Ke Bawah

Ingin Menyambung Diploma di Kolej Islam Unik, Daftar di sini

Kolej Dar Al Hikmah menawarkan : Diploma Psikologi, Diploma Kaunseling, Diploma Syariah, Diploma Usuluddin, Diploma Perakaunan, Diploma Muamalat, Sijil Pra Sekolah, Pertanyaan & Memohon klik http://www.hikmah.edu.my/test/e-mohon.php HUBUNGI 013-268 8283 (Pn.SaLeHa)

27 September 2010

Bakar Al-Quran

Apa reaksi anda sebagai orang Islam atau yang beragama kepada tajuk di atas.

Saya pernah menyatakan kemarahan saya pada perbuatan paderi2 di Amerika yang membakar Al-Quran semasa mengingati kejadian 11 September ....

Berikut saya paparkan kenyataan singa dunia Islam Presiden Ahmadinejad. Kenyataan yang agak berani terhadap Amerika. Ucapan nya menggegar kepala otak Barat dan musuh2 termasuk zionis.

Untuk ucapan penuh boleh search dalam youtube kalau tak jumpa juga boleh tanya saya untuk link nya.


Beliau memegang Al-Quran dan Bible, dan mengajak semua orang dalam dewan tu menghormati Kitab suci dan jangan mempersendakannya.

Berikut saya attachkan ucapannya yang sudah diterjemahkan ke Bahasa Inggeris dan saya tolong anda juga untuk bacakan teks di dalam Bahasa Melayu dengan terjemahan yang lebih kurang saja (saya masih tak kursus terjemah lagi)...



Ladies and Gentlemen,

Very recently the world witnessed the ugly and inhumane act of burning the Holy Quran.

The Holy Quran is the Divine Book and the eternal miracle ofthe Prophet oflslam.

It calls for worshipping the One God, justice, compassion toward people, development and Al-Quran mengajak kita untuk sujud dan beribadah kepada Tuhan Yang Satu, berlaku adil, berfikir dan bertaakul, membela orang yang tertindas, menentang kezaliman, ; dan ia adalah kitab yang menyebut dan membela Rasul dan Nabi yang terdahulu seperti Nuh, Ibrahim, Ishak, Yaakob, Musan dan Isa.

Mereka membakar Quran untuk membakar semua kebenaran dan kebaikan. Tetapi, kebenaran tidak boleh dibakar dan dilenyapkan. Quran adalah kekal kerana Tuhan itu kekal kerana Tuhan dan kebenaran adalah kekal abadi selamanya dan tidak akan pernah musnah. Perbuatan ini dan seumpamanya yang dapat menjahanamkan bangsa adalah sangat terkutuk. Kita harus mengelak bermain di dalam tangan Syaitan yang direjam. Saya sebagai wakil orang-orang Iran dengan ini mengakui bahawa kami menghormati semua Kitab Ketuhanan dan wahyu dan juga pengikut kitab-kitab ini. Di tangan saya ada Quran dan Bible. Saya menghormati kedua-duanya.


Tuan-tuan dan puan-puan,

Baru-baru ini dunia telah dihadapkan dengan perbuatan yang menjijikkan dan tidak bertamadunan, iaitu membakar Kitab Suci Al-Quran.

Al-Quran adalah Kitab Ilahi dan mukjizat Nabi Muhammad SAW.

It calls for worshipping the One God, justice, compassion toward people, development and progress, reflection and thinking, defending the oppressed and resisting against the oppressors; and it names with respect the previous Messengers of God, like Noah, Abraham, Isaaq, Joseph, Moses and Jesus Christ (Peace be Upon them all) and endorses them.. They burned Quran to bum all these truths and good udgments. However, the truth could not be burned. Quran is eternal because God and truth are everlasting. This act and any other act which widens the gap and distances between nations is evil. We should wisely avoid playing into the hands of Satan. On behalf of the Iranian nation I pay respect to all Divine Books and their followers. This is the Quran and this is the Bible. I pay respect to both ofthem.

* Jangan kita ni jadi lembu cucuk hidung orang buat apa kat Kitab kita, kita duduk diam, orang kafir bakar orang Islam kita duduk diam. Setan2 yang musnahkan anak-anak bangsa kita, kita pun duduk diam. Kita ni macam apatah?????????

Tiada ulasan: