Untuk Posting Terkini Sila 'Scroll' Ke Bawah

Ingin Menyambung Diploma di Kolej Islam Unik, Daftar di sini

Kolej Dar Al Hikmah menawarkan : Diploma Psikologi, Diploma Kaunseling, Diploma Syariah, Diploma Usuluddin, Diploma Perakaunan, Diploma Muamalat, Sijil Pra Sekolah, Pertanyaan & Memohon klik http://www.hikmah.edu.my/test/e-mohon.php HUBUNGI 013-268 8283 (Pn.SaLeHa)

27 September 2010

The Science Of Getting Rich

Saya ingin menjadi orang yang "BERJAYA". Begitu juga anda bukan.

Kalau masa sekolah rendah dulu, matlamat untuk berjaya adalah dapat UPSR 4A dan SPRA (Sijil Peperiksaan Rendah Agama) 90%. Lepas tu dapat masuk asrama penuh atau pun masuk sekolah agama .


Masa sekolah menengah pula bercita-cita untuk dapat PMR bagus tapi tak nak tukar sekolah dan SPM pula dapat bagus sebab nak masuk U....


Bila dah masuk U pula, nak dapat pointer yang bagus dan dengan pointer bagus dapat kerja bagus.
Bila dah habis belajar pula bercita-cita untuk ini dan itu....
Akhirnya manusia itu mmg perlu bercita-cita dan bermatlamat, tetapi matlamat yang utama memang Quran dah ajar, Rabbana atina fiddunya hasanah wa fil akhirati hasanah waqina 'azabannar...berjaya di dunia Akhirat...bukan saya kejayaan yang kita cari di dunia tetapi di Akhirat...

Contohnya, tadi bercita2 lepas dapat kerja nak kahwin (ok, kahwin tu adalah ibadah dan memang kalau isteri nak dapat suami yang baik, soleh dapat memandu diri ke jalan yang diredhai Allah)...ok, kalau anda semua dah bercita2 macam tu anda dah cba seiringkan dunia dan akhirat.

Maksudnya, apa yang kita buat, semuanya kena berlandaskan Akhirat. Baru kita berada di dalam kejayaan yang sebenar-benarnya.

Ini ada formula untuk menjadi Kaya...Ini adalah VCD ceramah dari pakar2 motivasi barat , Michael Beckwith, Bob Proctor dan Jackcanfield. Mereka cerita tentang formula untuk menjadi kaya atau formula untuk berjaya.

Saya pun kadang-kala keliru juga dalam matlamat sendiri...tetapi bila saya fikirkan, manusia itu selalunya GAGAL kalau BANYAK ALASAN dan SUKA SALAH ORANG LAIN.

Di sini saya nak kongsi dengan pembaca beberapa formula yang diajar:






Struggle, Struggle, Struggle Never Leads
To A Happy Ending




Apa maksudnya " Berusaha, Berusaha, Berusaha Tidak Sesekali Membawa kita kepada Kebahagiaan yang Abadi"








Bila tengok kenyataan ni, tertanya-tanya juga dalam diri....betul ke ayat diorang ni? Tapi kalau tengok orang yang kerja sendiri, kejap bisnes ni kejap pula bisnes tu macam tak fokus, tapi mereka kata mereka berusaha....jadi betul ker konsep usaha kita tu....?






Jadi bila baca buku mereka ini atau tengok CD mereka, secara tak langsung kita boleh muhasabah semula. Macam saya, pernah terbabit dalam bidang keusahawanan tapi tak berapa berjaya, buat pula amanah saham boleh kata berjaya dan boleh juga kata tidak....






Jadi sampai sekarang masih MINAT BISNES, tapi tengah cari semula momentum untuk NAIK dan kembali BERJAYA seperti dulu dulu...kalau nak kira letih buat kerja bisnes ni. Bukan boleh duduk diam, rileks senang lenang macam jadi pensyarah kat KDH ni...hehehe (senang lenang ke?)




Kalau dulu penat beb, kena cari orang, terangkan kat orang, pujuk orang, jaga orang punya duit, perlu agresif, setiap hari susah hati kalau tak close sale dan kalau tak ada aktiviti jualan. Tapi kesusahan tu TUHAN sentiasa bayar dengan gaji yang BEST dan MASYUK....






Tapi sekarang........rasa macam dah letih. Jadi dengan baca buku ni dah tahu sebab apa.....(adalah).










LAW OF ATTRACTION- UNDANG2 PENARIKAN



Cuba tengok dan perhatikan majalah ini betul-betul? Tengok isu dalam majalah ni...sama tak dengan isu sekarang tahun 20an ni..ni majalah tahun 70an kan?

Fikir kan ini pula:



Manusia sentiasa dihadapkan dengan masalah yang samakan?

Jadi pentingnya ada LAW OF ATTRACTION ni.

For as long as they keep talking about it, they are going to attract it.

Kalau kita sentiasa cakap tentang perkara tersebut, kita akan sentiasa mendekati perkara tersebut.

Macam saya dulu, nak beli satu jenis kereta. Hari2 saya bercakap tentang kereta tersebut akhirnya saya dapat benda tersebut. Sama juga kalau awak cakap "aku seorang yang gagal, aku bodoh, susah aku nak berjaya" ...ha, itu lah yang awak akan JADI.

Semuanya dalam kuasa minda kita.



ENGKAU MENJADI APA YANG KAU FIKIRKAN...


You can be successful too!
You don’t have to be a ‘Donald Trump’ to be one of life’s rising stars – and I’m not talking about the hair! Normal people like you and me just want the best for our family and to live a happy, comfortable life.
Or perhaps you’re more ambitious than that?

It doesn’t matter how big or small your ambitions are, the best (the only) way to get there is to embrace goal setting and implement an Action Plan built around your own personal goals. Find out HOW to set goals.

Remember that people with goals succeed, and people who succeed have goals.

Tiada ulasan: