Untuk Posting Terkini Sila 'Scroll' Ke Bawah

Ingin Menyambung Diploma di Kolej Islam Unik, Daftar di sini

Kolej Dar Al Hikmah menawarkan : Diploma Psikologi, Diploma Kaunseling, Diploma Syariah, Diploma Usuluddin, Diploma Perakaunan, Diploma Muamalat, Sijil Pra Sekolah, Pertanyaan & Memohon klik http://www.hikmah.edu.my/test/e-mohon.php HUBUNGI 013-268 8283 (Pn.SaLeHa)

06 September 2010

Ramadan Ditangisi Syawal Diraikan

Enter Fleedy.com

Salam Akhir Ramadan

Salam Menyambut Hari Kemenangan....namun bagi mukmin yang sebenarnya hati sedih meninggalkan bulan Ramadan yang tidak seperti bulan2 lain.

Ramadan baru ini kalau kita insafi , banyak penyakit sosial yang melanda umat Islam...ditangkap khalwat, anak luar nikah dibuang, bunuh , ragut dan seribu satu penyakit. Jika diinsafi semuanya ini kerana hati manusia yang kotor dan hidup jauh dari Allah.

Sepatutnya Ramadan yang menjadi sekolah untuk mentarbiyah kita digunakan dengan sebaik mungkin. Bagi saya sebagai hamba Allah biasa....mungkin ada perkara sedih terjadi dalam hidup, Kawan baik meninggal, ujian besar melanda (namun semua itu punya hikmah tersendiri yang perlu dijerut masuk ke dalam kehidupan).

Maka saya sebagai seorang hamba Tuhan memohon kepada Allah amalan saya yang sedikit di bulan Ramadan dan terima lah saya walau tidak sebesar mana....apakan daya saya ini manusia hina dan lemah (Ya Allah gembira kalau dapat berbual dengan Tuhan baca(muhasabah))

Sebagai anak kepada mak ayah yang masih hidup, saay minta maaf zahir dan batin kalau ada perkara yang terlepas pandang dan dapat membantu sekadarnya.

Kepada suami ....saya sentiasa ingin perbaiki diri, jangan lelah mendidik saya.

Kepada anak2...ratu hati mama...berbaiklah dan jadi penyejuk mata penawar hati ....Takuti dan taati, Allah , Rasul dan pewarisnya

Kepada semua juga....halal makan minum, maaf segala kesalahan.....

Semoga saya yang kotor ini menjadi putih bersih masuk ke dalam Syawal mulia....

Tiada ulasan: