Untuk Posting Terkini Sila 'Scroll' Ke Bawah

Ingin Menyambung Diploma di Kolej Islam Unik, Daftar di sini

Kolej Dar Al Hikmah menawarkan : Diploma Psikologi, Diploma Kaunseling, Diploma Syariah, Diploma Usuluddin, Diploma Perakaunan, Diploma Muamalat, Sijil Pra Sekolah, Pertanyaan & Memohon klik http://www.hikmah.edu.my/test/e-mohon.php HUBUNGI 013-268 8283 (Pn.SaLeHa)

24 Februari 2011

Al-Quran dan MEREKA

Jika anda nampak sekumpulan orang Arab yang membaca AlQuran kemudian meletakkan Quran di tepi mereka atau di belakang mereka, atau dengan kata yang agak kesat di punggung mereka....

Ketahuilah bahawasanya saya memang BENCI pada anda.

Memanglah anda kata Al-Quran sebenar di Luh Mhfuz ini hanya kitab biasa.....tetapi ianya adalah pancaran kalimah Allah yang tersergam indah.

Saya sedar bahawa anda punya pemikiran bahawa AlQuran baik itu diamalkan....

Nah , mari saya bawa anda kepada suatu situasi....anda punya mak ayah ...atau kekasih hati , katakan mak ayah anda atau makwe atau pakwe anda menulis surat cinta kepada anda , dan saya mengambil surat itu dan letak pijak di bawah kaki saya ....anda MARAH?

Jika tidak EQ anda memang agak slow....dan anda tidak normal.....

Bagus kan kalau kita boleh beramal dengan isi Al-Quran dalam masa yang sama kita juga mengagung dan menghormati Al-Quran yang berada di tangan kita sekarang.

Sya tidak suka kepada mereka.

Kebanyakan dari orang2 yang saya ceritakan di atas, adalah kawan2 dulu di UIA golongan Arab SAudi.....

atau orang Melayu kita yang sudah lama duduk di SAudi...

# tak tahu nak buat apa dengan mereka....?

Tiada ulasan: