Untuk Posting Terkini Sila 'Scroll' Ke Bawah

Ingin Menyambung Diploma di Kolej Islam Unik, Daftar di sini

Kolej Dar Al Hikmah menawarkan : Diploma Psikologi, Diploma Kaunseling, Diploma Syariah, Diploma Usuluddin, Diploma Perakaunan, Diploma Muamalat, Sijil Pra Sekolah, Pertanyaan & Memohon klik http://www.hikmah.edu.my/test/e-mohon.php HUBUNGI 013-268 8283 (Pn.SaLeHa)

24 Februari 2011

Macam Macam Pagi

Salam semuanya...(sekarang trend baru ada orang bagi salam ..."as salam").

As Salam itukan nama Tuhan, kita tidak boleh meletakkan nama Tuhan tanpa "Abdu" bermakna hamba....

Jadi sesiapa yang ada nak letak nama anak ker, adik, abang, dan seumpamanya ...jika letak nama2 Allah perlu letak abd di depan contoh Abdul Salam, Abdul Aziz dan sebagainya.

oooo....ada saya baca facebook katanya Ust di dalam TV tu berkata orang sekarang ni tulis sms ker, atau tulis dalam blog macam saya ni ...suka tulis salam sahaja....katanya tak bagus sebab itu ayat untuk orang kafir dan apa ntah yang sekutu dengannya...

Saya amalkan salam ini bukan saja dalam blog atau sms tetapi ianya adalah cultural word atau perkataan yang sudah biasa di pakai di kalangan Arab Timur Tengah, mereka kalau jumpa just sebut salam sahaja...

Tetapi memang lah baik ditulis Assalamualaikum.....Oklah tak nak bahas banyak tentang ini, nanti ada seorang abuya akan komen dan buat kajian terhadap ini. Kita nanti kan saja jawapannya.

Oklah, pagi ni tak buat heavy breakfast pun just makan conrflake dan roti sapu jem air milo (suami saya air kosong saja cicah roti...zuhud)...:)

Lepas tu masuk dewan exam kejap tengok paper student hari ni....betul pun instinct saya....ada kesalahan teknikal, patutlah hati saya tak sedap dari minggu lepas....tetapi Alhamdulillah, atas kecekapan semua, maka mampu ditangani....cuma nampak tak profesional lah....tak per, buat penambahbaikan....

Lepas ni nak pergi tengok student practical di TASKI depan ni.

ooo...depan ni? Ada anak saya di dalamnya. MAcam mana tak nak bias ni...hihiihi

Pensyarah pergi menyelia pelajar yang anaknya ada di dalam sana....huhuhu...tak per profesional profesional...

Sekali pergi2 kawan anak cakap, HUsin mak Husin datang ...Husin balikkk....hihiihi...dan cikgu2 akan berkata, semua pelajar duduk kita nak baca ni....

Ok ...Last , sesiapa yang ada ikut blog saya selalu tentu tahu bahawa graf diri dan motivasi saya sekarang tak menentu, tapi yang bestnya saya banyak nampak jalan...

Bila kita ada masalah, satunya , kita memang kena selalu memberi @ belanja orang makan, semoga dengan itu setiap bala yang dekat2 nak kena kita akan dapat dihindari. Dan jika kita memberi lebih banyak kita terima , itu sudah PASTI.

Absolute state in Quran....i LUv Quran....

Whoever has will be given more, and he will have an abundance. Whoever does not have, even what he has will be taken from him. PERCEPTION & APPRECIATION go hand in hand, if you perceive you have, you appreciate what you have. If you perceive you do NOT have, you do not appreciate, and you lose sight of WHO ultimately supplies ALL your needs. Thank God for everything no matter what, it will break the power that things have over your life.

Saya terjemahkan: Sesiapa yang memberi (sedekah) akan bertambah ni'matnya. Sesiapa yang berkata tiada apa2, akan dikurangkan segalanya. Persepsi dan Penghargaan berjalan bergandingan, jika kamu merasa kamu ada sesuatu kamu akan bersyukur dan menghargai . Jika kamu merakan yang kamu tidak punya apa2 kamu lupa bahawa semua itu dari Allah. Berterima kasih kepada Allah tidak kira apa pun, DIALAH Allah yang akan memutuskan segala2nya dari mu dan kepada mu.....

OOOO...saya sangat insaf....terima kasih Tuhan atas ujian dan cubaan ini. Cuma saya masih lemah, hati saya lemah....

PS: Berapa banyak OOOO

Tiada ulasan: