Untuk Posting Terkini Sila 'Scroll' Ke Bawah

Ingin Menyambung Diploma di Kolej Islam Unik, Daftar di sini

Kolej Dar Al Hikmah menawarkan : Diploma Psikologi, Diploma Kaunseling, Diploma Syariah, Diploma Usuluddin, Diploma Perakaunan, Diploma Muamalat, Sijil Pra Sekolah, Pertanyaan & Memohon klik http://www.hikmah.edu.my/test/e-mohon.php HUBUNGI 013-268 8283 (Pn.SaLeHa)

02 Februari 2011

Berjuang Demi Insan Lain

Salam semuanya,

Alhamdulillah petang tadi sepatutnya jadual agak packed....
Nasib baik satu agenda tak jadi....

Hopefully ada hasil mgu depan. Mgu depan rasa macam sibuk sikit sebab nak buat kelas tambahan untuk student dalam jabatan sains sosial yang agak lemah dalam pembelajaran sem tiga ni. Jadi nak bagi kelas tuition ataupun buat discussion dengan pelajar bagi subject yang tak berapa faham.

Sem ni kalau boleh nk pantau pelajar2 yang agak bermsalah dan kurang disiplin dalam kelas dan pembelajaran.

Petang tadi dapat juga bawa pelajar Kemboja ke Putrajaya berjalan2 sambil makan angin (ohh, bukan makan angin kami makan di sebuah Restoran yer)....

Pelajar lain nanti dulu, tunggu turn jerlah....bawa mereka dulu kesian terkurung jer kat kolej. Kalau ada pelajar lain yang ada masa terluang, sudi2 lah bawa mereka ni masa cuti...kesian pelajar Thailand, Kemboja, Brunei, dan Sabah Sarawak....bila cuti lama2 mereka yang duduk asrama ni sunyo sepi .....dan kita harus memahami perasaaan mereka.

Ingat kan jadualnya esok, tapi suami dan keluarganya ada agenda lain yang perlu dipatuhi (sayakan isteri yang solehah).....

Bila umur makin meningkat ni , dah tak rasa apa2 untuk diri.....semuanya memikirkan orang lain dan kebahagiaan orang lain....

Sebab itu biar saya penat, biar saya buat dua tiga kali kerja....biar saya letih dan lesu....tapi saya cekalkan juga, pandu minda saya agar badan saya ok dan terus berjuang untuk manusia lain....

Saya berjuang dengan cara saya sendiri....

~Untuk pelajar saya di WInfield dan OUM Serdang Raya .....Hapy Chinese New Year....

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

semoga pengorbanan itu mendapat balasan yang stimpal dengannya.