Untuk Posting Terkini Sila 'Scroll' Ke Bawah

Ingin Menyambung Diploma di Kolej Islam Unik, Daftar di sini

Kolej Dar Al Hikmah menawarkan : Diploma Psikologi, Diploma Kaunseling, Diploma Syariah, Diploma Usuluddin, Diploma Perakaunan, Diploma Muamalat, Sijil Pra Sekolah, Pertanyaan & Memohon klik http://www.hikmah.edu.my/test/e-mohon.php HUBUNGI 013-268 8283 (Pn.SaLeHa)

11 November 2010

Banjir dan Letupan Gunung Berapi










Salam

Sebagai umat Islam juga kita harus prihatin dengan dugaan dan ujian sahabat2 kita di dunia lain juga.

Jika ada yang ingin membantu atau terfikir akan kawan2 kita di Kedah, Perlis dan Yogjakarta....kirimlah bantuan seadanya. Jika tidak mampu hanya Doa itu juga terbaik dari kita duduk saja atau masih gila untuk shopping sana sini atau window shopping.....

Berilah perhatian kita pada mereka juga.

Di sini ingin berkongsi cerita tentang Mbah Maridjan yang mati dalam keadaan sujud semasa gunung berapi Selasa baru ini.



Akibat letusan gunung Merapi, Selasa (26/10) kemarin, juru kuci gunung itu, Mbah Marijan ikut menjadi korban. Jasadnya ditemukan dalam keadaan bersujud di rumahnya yang diterjang awan dan abu panas.

Kalau di dunia sinetron kita kenal Mak Lampir dengan Misteri Gunung Merapi-nya. Di dunia nyata juga ada tokoh yang dekat dengan Gunung Merapi. Jargon ‘ruso-ruso-nya’ di iklan Kuku Bima Energi makin membuat namanya dikenal luas. Ya, dia adalah Mbah Marijan..

Hingga akhir hayatnya, Mbah Maridjan setia berdiam di lereng gunung yang ia jaga sejak jadi wakil juru kunci tahun 1970 dan juru kuci tahun 1982. Selamat jalan, Mbah.

Sumber sini
PS: memang dalam setiap kejadian yang Allah ciptakan ada tanda untuk orang yang berfikir.
Moga kita mencapai Allah dengan RedhaNYA

Tiada ulasan: