Untuk Posting Terkini Sila 'Scroll' Ke Bawah

Ingin Menyambung Diploma di Kolej Islam Unik, Daftar di sini

Kolej Dar Al Hikmah menawarkan : Diploma Psikologi, Diploma Kaunseling, Diploma Syariah, Diploma Usuluddin, Diploma Perakaunan, Diploma Muamalat, Sijil Pra Sekolah, Pertanyaan & Memohon klik http://www.hikmah.edu.my/test/e-mohon.php HUBUNGI 013-268 8283 (Pn.SaLeHa)

19 November 2010

Merancang Aktiviti Cuti Anak

Salam dan apa khabar semua?

Saya pagi ini dan hari ini tersangat letih dan lelah. Mungkin kerana menyelesaikan tugasan rumah yang tidak habis2. Letih sebenarnya bekerja di rumah (suri rumah tangga ni).

Teringat kembali kepada Sy. Fatimah Az-Zahra yang mengadu kepada Nabi Muhammad. " Wahai ayahanda, aku terlampau letih dan lelah dalam menguruskan rumahtangga ku ini".

Kemudian Rasulullah mengajarkan tasbih Fatimah. Maka aku juga mengadu kepada RAsulullah dan Allah. Kembali semula semangat.

Marah2 semasa mengurus rumahtangga amat bahaya. Jadi sebab itu saya harus happy jadi anak2 juga happy dan tidak stress. JAdi kalau kita penat dan letih ajukan pada Allah. Semoga Allah mengirim bantuanNYA kepada kita.

Saya baru selesai menelefon beberapa institusi untuk saya hantar anak saya HAsan dan HUsin ke program pembelajaran.

Saya menelefon KUMON dan AKADEMI DARUL HUFFAZ..keduan2nya berdekatan rumah saya di KAJANG, PRIMA SAUJANA .

KUMON tidak menerima pengajian sebentar, iaitu sebulan sahaja. Mungkin saya akan hantar mereka ke Akademi Darul Huffaz, pengajiannya adalah seminggu dua kali ....untuk mengetahui lebih klik sini

Semoga mereka tidak sia2kan ni'mat yang Tuhan anugerahkan.

PS: Terima kasih kepada yang meraikan Hari Lahir HUsin semalam dan menggembirakan Husin. Kami ingat nak buat biasa2 saja, tapi Husin yang panggil mereka semua untuk raikan kek dan pizza dia.

1 ulasan:

Syahaadah berkata...

slamat hri lahir hussin.. =) hdiah tntut kt mama yer..hehe
bgus tu puan..mnfaatkan masa dorg time cuti2 ni,,
dari usia muda cmtu la kita nk didik dorg bahawa masa itu emas..xsemestinya masa main dorg time cuti cmni dapat menjana perkembangan fikiran dorg..malah manfaatkan dengan prgram cmni lagi bagus...disamping mendekatkan diri dorg dngan Khalid mereka..=)