Untuk Posting Terkini Sila 'Scroll' Ke Bawah

Ingin Menyambung Diploma di Kolej Islam Unik, Daftar di sini

Kolej Dar Al Hikmah menawarkan : Diploma Psikologi, Diploma Kaunseling, Diploma Syariah, Diploma Usuluddin, Diploma Perakaunan, Diploma Muamalat, Sijil Pra Sekolah, Pertanyaan & Memohon klik http://www.hikmah.edu.my/test/e-mohon.php HUBUNGI 013-268 8283 (Pn.SaLeHa)

18 November 2010

Hari Korban Terkorban

Salam Eid Adha semua umat Islam di seluruh dunia yang mengunjungi blog ini dan juga yang masih tidak tahu tentang blog ini.....

Maaf tidak dapat lagi menyertakan artikel Zulhijjah kerana ada di PC office. Ini pun pinjam PC adik sekejap lepas dapat menyiapkan 3 set soalan peperiksaan akhir kolej part time yang saya ajar. Saya berjaya menyiapkan 90 soalan aneka pilihan dan 9 soalan esei....amat lega rasanya dan ada juga marah sikit2 (tapi bila positif tak jadi nak marah sangat)...marah sebab lecturer India tu macam buli saya suruh buat semua tapi jadi tak marah sebab positif kata baguslah dapat buat semua ada hikmahnya dapat buat soalan aneka pilihan yang banyak.

Emm....nak cerita tentang raya semalam, takde apa yang signifikan melainkan melihat beg2 yang sudah dikemas untuk pulang berhari raya di kelantan masih berada di kajang...ha...tulah tak jadi pulang berhari raya di Kelantan. Kesian juga dengan mok. Saya masih belum menelefon nenek suami kerana tak berupaya nak bercakap dengannya kerana terlalu sedih.

Doa saya semoga nenek dipanjangkan usia dan saya dapat memberi kebahagiaan kepada beliau yang sudah banyak berkorban untuk cucunya di sepanjang kehidupan beliau.

Tak jadi pulang kerana suami hanya dapat 1 hari cuti saja. Sangat sibuk dan tidak ada masa senggang. Itu yang mampu saya konklusikan, kesian cik abang! Moga Allah menerima amalan yang baik, walau orang lain tidak mengerti, saya sebagai isteri harus berdiri di belakang suami dan menyokong setiap amalannya. Moga Abang sentiasa diberi kekuatan dan limpahan rahmat Allah.

Alhamdulillah, kami hanya dapat 1 bungkus daging korban....hahaha. Tahun ni keluarga kami tak buat korban dan tidak seperti biasa tahun ini peti sejuk juga kurang daging korban. Ayah kempunan juga nak makan daging korban, tapi saya beritahu ayah, daging korban ini hanya untuk orang susah kita setiap minggu dah makan sup tulang tu yang Tuhan tak bagi...hahahah, berseloka dengan ayah....

Menu raya saya juga habis hari raya ini, sampai anak buah saya cari dah takde...tak pe nanti tahun depan achik masak lagi yer...

oleh kerana , handset saya masih tidak ada kamera, maka tiada gambar dapat upload di sini.

Saya hanya masak rendang ayam 2 ekor setengah, nasi impit segera, kuah lodeh special, agar2, kek batik....
Malam tadi saya buat BBQ ayam dan sate daging....resepi apa? Ha, resepi kasih sayang dan selawat. Ada rasa masin2 sikit tapi suami kata sedap.....oklah tu....:)

Selingan untuk hari ini,

Jaga diri hiasi peribadi ya!

Tiada ulasan: