Untuk Posting Terkini Sila 'Scroll' Ke Bawah

Ingin Menyambung Diploma di Kolej Islam Unik, Daftar di sini

Kolej Dar Al Hikmah menawarkan : Diploma Psikologi, Diploma Kaunseling, Diploma Syariah, Diploma Usuluddin, Diploma Perakaunan, Diploma Muamalat, Sijil Pra Sekolah, Pertanyaan & Memohon klik http://www.hikmah.edu.my/test/e-mohon.php HUBUNGI 013-268 8283 (Pn.SaLeHa)

16 November 2010

Eid Korban

Salam kemuliaan ketibaan Arafat ....

Moga langit terbuka memberi cahaya dan menabur harapan kepada orang yang meminta.

Saya hanya sempat berdoa sekejap2 saja, sambil lari2 anak seperti Siti Hajar yang mencari air..tetapi saya berlari2 anak menyelesaikan tugasan harian di rumah, memasak, membasuh, menjemur, menyapu, melipat dan sebagainya.

Moga Allah menerima amalan saya yang entah seberapa di sisi Allah.

Hari ini banyak yang perlu kita kembali kepada sejarah. Saya tidak sempat untuk menulis di sini tentang hikmah sejarah itu kerana keterbatasan waktu yang agak terhad saya rasakan (sambil baru dapat tahu kena siapkan 3 set soalan peperiksaan akhir untuk dihantar ke Kolej yang saya buat part time).

Akhir sekali, kita semua sentiasa berkorban. Hari2 banyak yang kita korbankan dan kita juga mungkin terkorban.

Ingat, KORBAN ITU HANYA UNTUK ALLAH!

Salam eid Ad'ha

Tiada ulasan: